شکست در کسب و کار

⛔️ محصولات بزرگی که شکست خورده اند

راه اندازی یک محصول، کار سختی برای انجام دادن است.

“کمتر از ۳٪ از کالاهای جدید بسته بندی شده برای مصرف، فروشی بیش از ۵۰ میلیون دلار را درسال اول تجربه می کنند – که این به عنوان معیار راه اندازی بسیار موفق در نظر گرفته شده است، جوان اشنایدر و جولی سالن، نویسندگان مشترک طرح جدید راه اندازی این را می گویند.

این بخشی از دلیلی است که بزرگترین اسامی در کسب و کار- از پپسی تا Netflix، مایکروسافت تا مک دونالد –  بزرگترین شکست ها را تجربه کرده اند.

در اینجا نگاهی به ۲۲ مورد از آنها و آنچه ما می توانیم از آن ها بیاموزیم، داریم.

 

پیشاپیش بابت کیفیت ضعیف ترجمه از محضر شما پوزش می خواهم :

۱۹۵۷ – فورد Edsel

بیل گیتس مطالعه موردی Edsel را به عنوان یکی از علاقمندی های خود ذکر می کند. حتی نام “Edsel” مترادف با “شکست بازاریابی است.” فورد ۴۰۰ میلیون دلار در این ماشین سرمایه گذاری کرد، و آن را در سال ۱۹۵۷ معرفی کرد. اما آمریکایی ها به معنای واقعی کلمه، آن را نمی خریدند ، چرا که آنها وسایل نقلیه “کوچکتر، اقتصادی تر،” می خواستند با توجه به این مطلب مرتبط:

دیگر صاحب نظران شکست آن را در فورد موتورز به این صورت نشان دادند که آن ها در بازار خودرو هیچ گاه موقعیت خود را تعریف نکرده اند. قیمت گذاری و بازار هدف اکثر مدل های Edsel جایی بین بالاترین حد فورد و پایین ترین حد مرکوری بود.

آن در سال ۱۹۶۰ از بازار خارج شد.

 

۱۹۷۵ – سونی Betamax

در دهه ۱۹۷۰ یک جنگ و تقابل در فرمت های ویدیویی خانگی بین Betamax و VHS دیده می شد.

سونی مرتکب یک اشتباه شد: فروش Betamax را در سال ۱۹۷۵ آغاز کرد، در حالی که رقبای او فروش دستگاه های VHS را شروع کردند. سونی Betamax را بصورت اختصاصی برای خود نگه داشت ، به این معنی است که بازار برای محصولات VHS به سرعت از سونی پیشی گرفت.

 

۱۹۸۵ – نوشابه جدید new coke

در اوایل دهه ۱۹۸۰، کک در حال واگذاری بازار به پپسی بود. پس تلاش برای ایجاد محصولی کرد که بیشتر شبیه طعم پپسی باشد.

در حالی که کک جدید در آزمون طعم و مزه در سراسر کشور قبل از راه اندازی در سال ۱۹۸۵ موفق بود، معلوم شد که آن نتایج فقط گمراه کننده بودند.

کک، محصول را بعد از چند هفته رها کرد و دوباره به فرمول قدیمی خود بازگشت. همچنین نام جدید کوکا کولا کلاسیک را به محصول خود داد.

 

۱۹۸۹، ۱۹۹۲ – پپسی  A.M.و کریستال

در سال ۱۹۸۹، پپسی تلاش برای هدف قرار دادن “نوشیدنی صبحانه کولا ” با پپسی AM داشت. این تنها یک سال به طول انجامید.

در سال ۱۹۹۲، پپسی دوباره سعی کرد ، این بار با نوشابه روشن، “کریستال پپسی.” بدون هیچ دستاوردی –  در سال ۱۹۹۳ کنارگذاشته شد.

 

۱۹۸۹ – سیگارهای بدون دود RJ رینولدز

سیگار بدون دود: در دهه ۱۹۸۰، زمانی که کمپین های ضد سیگار کشیدن رایج شده بودند، RJ رینولدز  ۳۲۵ میلیون دلار را به تولید یک محصول جدید اختصاص داد.

آنها درست کار نمی کردند، و مردم آنها را نخریدند – چهار ماه بعد، آنها رفته بودند.

 

۱۹۹۰ –آب چشمه کوه های راکی Coors

این یک آزمایش جالب در گسترش نام تجاری است. Coors آب چشمه کوه های راکی ​​ در سال ۱۹۹۰ راه اندازی شد و موفق نبود. به نظر می رسد مصرف کنندگان آبجو فقط یک چیز از برچسب مورد علاقه خود می خواهند: beer.

 

۱۹۹۳ – نیوتن اپل

نیوتن به عنوان یک مثال از روزهای بد اپل در نظر گرفته می شود – قبل از آن که به با ارزش ترین شرکت در جهان تبدیل شود.

فوربس می گوید PDA نیوتن برای تعدادی از دلایل با شکست مواجه شد: قیمت آن از ۷۰۰ دلار آغاز شده و آن  ۸ اینچ ارتفاع و ۴٫۵ اینچ عرض داشت، و تشخیص دست خط آن آنقدر بد بود که فیلم “سیمپسونها” در یک قسمت، آن را مسخره کرده بود.

 

۱۹۹۵ – مایکروسافت باب

مایکروسافت باب قرار بود یک رابط کاربر پسند برای ویندوز باشد، پروژه ای که توسط همسر حال حاضر بیل گیتس، ملیندا، مدیریت شده بود. مایکروسافت یک سال پس از راه اندازی آن در سال ۱۹۹۵ با آن خداحافظی کرد.

چرا؟

“متاسفانه، نرم افزار خواستار عملکرد بالاتر از یک سخت افزار کامپیوتر معمولی در آن زمان بود، و یک بازار به اندازه کافی بزرگ وجود نداشت” گیتس بعدا نوشت. “باب مرد.”

 

کمان لوکس مک دونالد – ۱۹۹۶

در سال ۱۹۹۶، مک دونالد کمان لوکس را معرفی کرد، که هرگز رایج نشد. آن خارج از جمعیت هدف خود – به دنبال نفوذ در شهرهای پیچیده و شلوغ در نظر گرفته شده بود. برای رسیدن به این گروه، مک دونالد ۱۰۰ میلیون دلار صرف کرد که باعث می شود آن به یکی از گران قیمت ترین محصولات شکست خورده در تاریخ تبدیل شود.

 

۱۹۹۷ – نوشابه Orbitz

اگر چه سودا، که مانند یک لامپ گدازه به نظر می رسد ، برای بچه ها جذاب به نظر می رسد، ولی خوشمزه نبود (مردم آن را با شربت سرفه مقایسه می کردند). آن یک سال پس از اولین ظهورش در سال ۱۹۹۷ از قفسه ها ناپدید شد.

با این حال، Orbitz هنوز هم در eBayبه فروش می رسد. اما آن برای شما هزینه دارد.

 

۱۹۹۸ – چیپس Frito- WOW!

این را زیر مجموعه “بیش از حد خوب تا درست باشد” قرار دهید. در اواخر دهه ۱۹۹۰ Frito- ماده غذایی معجزه آوری را عرضه کرد، یک ردیف چیپس با نام تجاری WOW! ادعای بازاریابی وسوسه انگیزی بود – یک ترکیب به نام Olestra برای یک چیپس سیب زمینی بدون چربی مجوز گرفت.

اما این نمی شد.

“در حالی که رضایت از مزه با ارائه طعمی درست مثل چربی ارائه شده بود، مولکول Olestra بیش از حد بزرگ بود تا در بدن هضم شود، به طور مستقیم از طریق دستگاه گوارش و به صورت جذب نشده عبور می کرد،” شرکت فست می نویسد. “متاسفانه، نتیجه شبیه به یک ملین بوده است – گرفتگی معده و اسهال غالب شد.”

 

۱۹۹۹ – ماست Cosmopolitan

Cosmopolitan تصمیم جالبی برای راه اندازی یک نام تجاری ماست در سال  ۱۹۹۹ گرفت. نیازی به گفتن نیست، بازار ماست در آن موقع اشباع شده بود، و خوانندگان COSMO به اندازه کافی از شرایط موجود رضایت داشتند.

 
۲۰۰۶ – Zune مایکروسافت

Zune ساخته شد تا آی پاد را شکست دهد.

اما نتوانست.

رابی باخ، رهبر سابق سرگرمی خانگی و کسب و کار تلفن همراه مایکروسافت ، توضیح داد که چرا:

ما به اندازه کافی شجاع نبودیم، صادقانه بگویم، و ما به تعقیب اپل با یک محصول که در واقع یک محصول بد نبود پرداختیم، اما هنوز هم آن یک محصول تقلیدی بود و دلیلی برای کسی وجود ندارد که بگوید ، آه، من می خواهم از این حوزه بیرون رفته و آن چیز را بخرم.

خبر خوب این است که شما هنوز هم می توانید یکی از آن ها را در eBay به همراه بطری Orbitz به دست آورید.

 

۲۰۰۶ – موبایل ESPN

موبایل ESPN ، که در ژانویه سال ۲۰۰۶ معرفی شد، یکی از بزرگترین دست آورد های MVNO ها “اپراتورهای شبکه های همراه مجازی،” بود و در دهه گذشته، همچنین شامل موبایل Amp’d ، Helio، دیزنی موبایل، و دیگران می شد.

ایده این بود که ESPN منحصرا به فروش خواهد رفت به عنوان یک تلفن که محتوا و ویدیوی ESPN منحصر به فرد و ، دسترسی به شبکه اجاره بی سیم ورایزون را ارائه می کند. اما ESPN تنها یک تلفن در حال راه اندازی داشت، یک دستگاه سانیو با قیمت فروش ۴۰۰ دلار.

هیچ کس آن را نخرید، و ESPN به سرعت خدمات آن را تعطیل کرد،  به جای آن مطالب و محتوا را به سرویس اینترنت تلفن همراه ورایزون ارائه داد.

 

۲۰۰۶ – HD DVD

عمدتا توسط توشیبا حمایت شده است، HD DVD قرار بود جانشین DVD شود، هنگامی که در مارس ۲۰۰۶ راه اندازی شد.

اما سونی به رهبری Blu-ray برنده جنگ فرمت ها شد، زمانی که برادران وارنر در ۴ ژانویه ۲۰۰۸ اعلام کرد که Blu-ray را برای پخش به جای HD DVD انتخاب کرده است.

حدود یک ماه بعد، توشیبا اعلام کرد که به تلاش های خود در رابطه با  HD DVD پایان خواهد داد.

 

۲۰۰۷ – Joost

جوست، که در اصل به عنوان “پروژه ونیز”شناخته شده است، قرار بود یک شبکه TV برای آینده باشد، توسط نوابغ اروپا که حامی اسکایپ بودند، اختراع شد. این شرکت یک ستاره در حال رشد را استخدام کرد – مایک Volpi – به دور از سیسکو تا به مدیر عامل آن تبدیل شود. این یک معامله با CBS بود.

جوست قرار بود روشی که ما از ویدیو حرفه ای استفاده می کنیم را دوباره اختراع کند.

در عوض، Hulu، یک سرمایه گذاری مشترک بین شرکت ها، NBC، و دیزنی، به یک سایت برای قسمت های TV بر روی وب تبدیل شد.

در همین حال، جوست همه گونه مشکلات را با معماری P2P خود ، نرم افزار پخش بزرگ و حجیم آن، کتابخانه محتوای آن، و غیره داشت. پس از راه اندازی در سپتامبر ۲۰۰۷ تا به حال، هرگز رشد نکرده ، و آخرین  فروش آن در اواخر سال ۲۰۰۹ بود.

 

۲۰۰۸ – گوگل Lively

به چند دلیل، گوگل گمان کرد که باید با Second life با دنیای مجازی خود به نام “Lively” به رقابت بپردازد که در ژوئیه ۲۰۰۸ به بازار آمد (بر خلاف این که Lively، قرار بود بدون موارد جنسی باشد.)

زمانی که شرایط اقتصادی شروع به افول کرد، آن رویاها به سرعت از بین رفتند ، و گوگل به سرعت در نوامبر ۲۰۰۸ آن را متوقف کرد.

 

۲۰۰۹ – JooJoo

در دوره  iPad 499 دلاری شرکت اپل، رایانه تبلت مانند که همچنین هزینه ۴۹۹ دلاری دارد، موفق نخواهد بود. (شما ممکن است این دستگاه را از عنوان قبلی خود، CrunchPad به یاد داشته باشید.) این از سال ۲۰۰۹ به بازار آمد و در سال ۲۰۱۰ از بازار رفته بود.

 

۲۰۰۹ – Nook

در سال ۲۰۰۹ راه اندازی شده است. بارنز و نوبل در حال برگرداندن NOOK به شرکت خود هستند، با تضعیف کردن الکترونیکی خوان خود. فروش برای مدتی کاهش یافت.

 

برایان سوزی، رئیس استراتژیست سهام در شرکت مشاوران Belus گفت: “خریداران نمی توانند فراتر از بارنز و نوبل باشند و یک مقصد و هدف برای چیزی که دیگر نمی خواهند و یا به طور کلی به آن اهمیت می دهند، کتاب ها ، داشته باشند”: ، سوزی گفت. ” مدیریت بارنز و شریف دلیل ادامه این موضوع بود که با سرمایه گذاری با شدت و قدرت ناکافی، نمی توان در بازاریابی تغییر درک ایجاد نمود.”

 

۲۰۱۱ – Qwikster

در سپتامبر ۲۰۱۱، رید هیستینگز اعلام کرد که Netflix، Qwikster را به عنوان یک کسب و کار DVD اجاره ای راه اندازی خواهد کرد. این حرکت، با انتقادات بی شماری رو به رو شد، و هیستینگز از بیانیه خود ۲۳ روز بعد عقب نشینی کرد.

 

۲۰۱۱ – پد لمسی HP

HP از پد لمسی و سیستم عامل تلفن همراه خود کناره گیری کرد، برای سیستم عامل تنها پس از یک ماه و نیم بودن در بازار این اتفاق رخ داد .

تبلت شکست دهنده آی پد نبود و در دنیا فقط ۲۵،۰۰۰ واحد برای بهترین فروش در ۴۹ روزی که در بازار موجود بود، ثبت شد.

و، در مقایسه با HP، TouchPad زیاد هم بد نیست. این در اطراف لبه ها خشن بود، اما آن می تواند در ماه های آینده هموار و صاف شود. این واقعا کاری بهتر از آی پاد اپل انجام نداد، که به معنی این است که دقیقا  مثل هر تبلت دیگری که در خارج وجود دارد، می باشد.

 

۲۰۱۳ –Homeفیسبوک

با Home، فیس بوک سعی برای تبدیل شدن به صفحه اصلی برای گوشی شما داشت.

این شکست خورده است. از نظر ما:

بنابراین چه اتفاقی می افتد زمانی که شما هیچ کنترلی بر روی  آنچه که بر روی صفحه نمایش گوشی خودتان به نظر می رسد، ندارید؟

این خیلی به هم ریخته می شود.

در کمتر از یک ماه پس از وارد بازار شدن، طرح اشتراک دو سال از $ ۹۹ به ۰٫۹۹ دلار کاهش یافته است. اتفاق نظر بین داوران و منتقدان: صفحه اصلی فقط برای متعصب ترین کاربران مفید بوده است.

“این برای یک معتاد به فیس بوک خوب بود،” یکی از منتقدان اشاره کرد. ” به نظر می رسد با به کار گیری حجم زیادی از داده ها و باتری کار می کند.پس بلافاصله آن را پاک می کنند.”

این شکست با  تنظیم مجدد در شرکت منعکس شده است.

به گزارش نیویورک تایمز “مایک اسحاق”: فیس بوک تیمی از مهندسین که برای کار بر روی Homeفیس بوک اختصاص داده شده بود را منحل کرده است “.

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : ibazaryabi.com

مدیر کسب و کار موفق

به سوی کارآفرینی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا