مثال هایی از کسب و کار

درآمد بیش از ۱٫۸۰۰ توسعه دهنده‌ بازی موبایل سالانه بیش از یک میلیون دلار است

موفقیت در زمینه‌ی توسعه‌ی بازی‌های پلتفرم موبایل تنها محدود به نام چند بازی شناخته شده نیست و بسیاری از توسعه‌دهندگان در این حوزه درآمد بسیار بالایی را کسب می‌کنند. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که بیش از ۱٫۸۸۷ نفر از توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایل سالانه درآمدی بیش از یک میلیون دلار برای انتشار بازی‌ها روی پلتفرم اندروید و iOS به جیب می‌زنند.

صنعت بازی سازی برای گجت‌های موبایل که اصطلاحا بازی‌های موبایل خوانده می‌شود، صنعت در حال رشدی است که درآمد بسیار زیادی را نیز برای توسعه‌دهندگان به ارمغان آورده است. شاید بسیاری تنها نام چند بازی مشخص را شنیده بوده و تصور کنند که درآمدزایی در این حوزه بسیار پایین است. براساس آخرین آمار ارائه شده توسط مارتین مک‌میلان که یکی از متخصصان ارشد موسسه‌ی Pollen VC است، بیش از ۱٫۸۸۷ نفر از توسعه‌دهندگانی که در حوزه‌ی ساخت بازی مشغول به فعالیت هستند، سالانه درآمدی بیش از یک میلیون دلار از محل عرضه‌ی بازی‌ها برای اندروید و iOS به جیب می‌زنند. در جریان برگزاری کنفرانس Casual Conncet که در سنگاپور برگزار می‌شود، مک‌میلان به این موضوع اشاره کرده که بسیاری از استودیوهای بازیسازی درآمد بسیار کلانی را کسب می‌کنند که برخلاف نظر عموم در مورد درآمدزایی بخشی از کمپانی‌های مطرح در حوزه‌ی توسعه‌ی بازی‌های موبایل است. مک‌میلان دلیل همه‌گیر شدن فرضیه‌ی کسب درآمد پایین در حوزه‌ی بازیسازی برای گجت‌های موبایل را، فاصله‌ی زیاد رسیدن به سوددهی در این صنعت که ارزش بازار آن بیش از ۳۶.۹ میلیارد دلار است، بیان می‌کند.

وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

تقریبا یک سال طول می‌کشد تا حساب‌های بانکی توسعه دهندگان بازی از محل سوددهی محصولی که به بازار عرضه کرده‌اند پرشده و کمپانی آماده‌ی تبلیغات و بازاریابی شود.

یکی از دلایلی که رسیدن به درآمد در حوزه‌ی توسعه‌ی بازی‌های موبایل را طولانی می‌کند، فاصله‌ی چند ماهه‌ی پرداخت‌ها از جانب فروشگاه‌هایی نظیر گوگل پلی و اپل استور است. عرضه‌ی یک بازی جدید می‌تواند میلیون‌ها دلار درآمد به همراه داشته باشد، اما این بدین معنی نیست که توسعه‌دهندگان در حساب‌های بانکی خود پول کافی برای به دست آوردن گیمرهای بیشتر دارند. در واقع این مشکلی است که پولن به آن اشاره می‌کند.

سال گذشته موسسه‌ی پولن سرویسی را راه‌اندازی کردند که هدف از آن ارائه‌ی کمک‌های مالی به کمپانی‌هایی است که بازی خود را عرضه کرده و در انتظار دریافت درآمد کسب شده هستند. یک توسعه‌دهنده‌ی بازی‌های رایانه‌ای که محصول خود را راهی اپ‌استور کرده، می‌تواند با نگاهی به تحلیل‌ها و شاخص‌های نمایش دهنده‌ی عملکرد، به پیش‌بینی درآمد خود در ۸، ۱۲ و ۱۶ ماه آینده بپردازد. پولن در چنین فازی به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا در بازه‌ی زمانی که گوگل و اپل درآمد کسب شده را به توسعه‌دهندگان پرداخت کنند، به تبلیغات و جذب هر چه بیشتر گیمرها بپردازند. در واقع جذب گیمرهای بیشتر به معنای درآمد بیش از پیش‌بینی‌ها است.

هدف اصلی از حمایت از توسعه‌دهندگان در چنین مرحله‌ای را باید جذب هر چه بیشتر مخاطبان و گیمرهای بیشتر به بازی خواند، حال آنکه توسعه‌دهندگان می‌توانند منابع مالی تزریق شده را صرف امورات دیگری نظیر بهینه‌سازی بازی یا اضافه کردن امکانات بیشتر به بازی نمایند. پولن از سویی دیگر بصورت مستقیم با آژانس‌های تبلیغاتی نیز همکاری می‌کند. برخورداری از چنین کانال‌های ارتباطی این امکان را به پولن می‌دهد

تا در صورت نیاز به توسعه‌دهنده‌ای که در انتظار دریافت درآمد ۵٫۰۰۰ دلاری از گوگل یا اپل است، ۵٫۰۰۰ دلار به عنوان کمک هزینه پیش از دریافت مبلغ مورد نظر از سوی کمپانی‌های اسم برده شده، پرداخت کند.

پولن علاوه بر در اختیار قراردادن مبلغ مورد نظر، به توسعه‌دهندگان مشاوره‌هایی را نیز ارائه می‌کند که بیشتر روی منافعی تاکید می‌کند که می‌توان از طریق افزایش تعداد گیمرها به دست آورد. افزایش تعداد گیمرها به معنای افزایش درآمدی است که به ازای هر نفر اضافه به کمپانی تزریق می‌شود.

مک‌میلان در مورد افزایش تعداد گیمرها چنین اظهار نظر می‌کند:

در صورتی که بتوان یک کاربر جدید را با هزینه کردن یک دلار به دست آورد، این کاربر در طول زمان ارزشی دو دلاری خواهد داشت.

پولن برای اثبات عملکرد صحیح سرمایه‌گذاری، استودیوی بازیسازی Pixonic را معرفی کرد. براساس اطلاعات ارائه شده این استودیوی بازیسازی عنوان Walking War Robots را منتشر کرده و پس از انتشار بازی از منابع مالی پولن برای جذب هرچه بیشتر کاربران استفاده کرده است. نتیجه‌‌ی حاصل نشان از این دارد که این کمپانی پس از سرمایه‌گذاری برای جذب بیشتر کاربران شاهد این موضوع بوده که پس از چند ماه درآمد کسب شده بسیار بیشتر از برآوردهای این کمپانی براساس داده‌های اولیه بوده است.

برگرفته از : zoomit.ir

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 https://telegram.me/SuccessfulBusiness

http://www.aparat.com/SuccessfulBusiness

https://www.instagram.com/successfulbusiness.ir

https://twitter.com/SuccessfulBu

مدیر کسب و کار موفق

به سوی کارآفرینی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا