مثال هایی از کسب و کار

موفقیت ۵ برابری یک کمپین خیریه در تأمین سرمایه از طریق پلتفرم جمع سپاری مالی

موفقیت ۵ برابری یک کمپین خیریه در تأمین سرمایه از طریق پلتفرم جمع سپاری مالی

امروزه «جمع سپاری مالی» در دنیا جایگاه خود را پیدا کرده و در کشور ما نیز مدتی است توجه بیشتری به خود جلب می کند. جمع سپاری مالی که برگردان عبارت Crowdfunding محسوب می شود، یک فرایند جذب سرمایه است که در آن سرمایه ی لازم برای اجرای پروژه های مختلف، اعم از کسب و کاری یا خیریه را می توان به جای چند سرمایه گذار محدود، از طریق تعداد بسیار زیادی سرمایه گذار با مبالغ اندک تأمین کرد.

پروژه های کسب و کاری برای موفقیت از این طریق هنوز در ابتدای راه هستند و تعداد کمپین های ناموفق در این حوزه زیاد است. اما ظاهراً برخی پروژه های خیریه گوی سبقت را ربوده اند و به جای تأمین صد درصدی سرمایه ی مورد نیاز خود از طریق جمع سپاری مالی، حتی پنج برابر هدف اولیه ی خود را محقق می کنند.

اخیراً کمپین خیرخواهانه ی یه لقمه مهربونی توسط سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در مدت ماه مبارک رمضان، از طریق پلتفرم جمع سپاری مالی فاندوران برای توزیع غذای گرم در محله های فقیرنشین تهران، اقدام به تأمین سرمایه کرد. سرمایه‌ ی اولیه‌ ای که برای پیشبرد این کمپین پیش‌ بینی شده بود، معادل ۱۰ میلیون تومان بوده است، اما در طول ۳۰ روز ماه مبارک رمضان و با مشارکت گسترده ی مردم، بیش از ۵۰ میلیون تومان کمک نقدی برای اطعام نیازمندان جمع‌ آوری شد.

بزرگ‌ ترین جامعه ی هدف این کمپین را بخش های محروم و فقیرنشین شهر تهران تشکیل می داد که ساکنانش در بسیاری مواقع از نعمت سرپناه امن و غذای گرم محروم اند. در این کمپین شهروندان داوطلب در یک حرکت جمعی گسترده با کمک به تأمین یک وعده تغذیه شامل شیر،‌ خرما، سبزی،‌ پنیر، زولبیا، بامیه، سوپ، چای و یک وعده غذای گرم معادل ۱۰ هزار تومان می‌ شد،‌ سفره ی افطاری ساکنان این مناطق را تأمین کردند.

برگرفته از : digiato.com

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

http://www.afsaran.ir/profile/successfulbuir

 https://telegram.me/SuccessfulBusiness

http://www.aparat.com/SuccessfulBusiness

https://www.instagram.com/successfulbusiness.ir

https://twitter.com/SuccessfulBu

مدیر کسب و کار موفق

به سوی کارآفرینی

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا