تبلیغات

🔵 با این ۶ ترفند یک کانال موفق در تلگرام داشته باشید!

مطمئنا اولین فاکتوری که به یک کانال در تلگرام اعتبار می‌بخشد، تعداد اعضا یا همان ممبر است. از همین رو صاحبان کانال‌ها در تلگرام به دنبال روش‌هایی برای پیشرفت و توسعه آن هستند. در این مطلب می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه یک کانال موفق در تلگرام داشته باشید. این موفقیت می‌تواند معنای مختلفی مثل تعداد زیاد اعضا، کیفیت بالای مطالب و مدیریت عالی، داشته باشد. پس همراه ما باشید.

محتوای کانال را بر پایه علایق کاربر قرار دهید!

مهم‌ترین اصل داشتن یک کانال موفق این است که محتوا با علایق کاربران جور باشد. می‌توانید در ابتدا مطالب جذب کننده‌ای را در کانال‌ قرار دهید که شاید آن چنان با موضوع کانال جور در نمی‌آیند. بعد از این که ممبر‌ کافی در این مرحله به‌دست آوردید، می‌توانید بیشتر بر روی مطالب تخصصی‌تر و مرتبط با موضوع کانال وقت بگذارید. شاید در ابتدا متوجه ریزش تعداد ممبرها شوید اما آن را نادیده بگیرید و همین طور به کارتان ادامه دهید.

تب تبلیغاتی را صحیح انجام دهید!

تب کردن در واقع یک سیستم تبلیغاتی است که توسط دو کانال صورت می‌گیرد. این عمل این گونه است که هر دو کانال در یک زمان به طور هماهنگ یک پست تبلیغاتی از هم را می‌گذارند. تب کردن با این روش نه تنها سود آن‌چنان زیادی برای کانال ندارد، بلکه گاهی اوقات باعث ریزش ممبر‌ها هم می‌شود؛ دلیل این موضوع این است که کاربر از کانال مبدا که تبلیغ کانال شما را گذاشته، به صفحه شما منتقل می‌شود و در همین هنگام اولین پستی که مشاهده می‌کند، تبلیغ همان کانال مبدا است. دیدن تبلیغات در تجربه اول باعث می‌شود تا کاربر ترجیح دهد عضو کانال شما نشود. اما موثرترین روش تب کردن چیست؟

موثرترین روش برای تب تبلیغاتی به صورت روزانه است. به این شکل که تبلیغات هم‌زمان در کانال شما و کانال هدف قرار نگیرد. به‌عنوان مثال می‌توانید با کانال مورد نظر هماهنگ کنید تا قرار گیری تبلیغ یک روز برای کانال شما و روز بعد برای کانال دیگر باشد. در این صورت کاربر با دیدن هر دو کانال با تبلیغاتی که شاید برایش آزاردهنده باشد، مواجه نمی‌شود.

از اپلیکیشن‌های مدیریت محتوا استفاده کنید!

مطمئن باشید مدیریت یک کانال در تلگرام آسان‌تر از مدیریت یک اداره و دفتر نیست. فاصله زمانی پست‌های‌تان بهتر است دقیق و به یک اندازه باشد. برای این که به این مورد راحت‌تر رسیدگی کنید، بهتر است از اپلیکیشن‌های مختلفی که برای زمان‌بندی پست‌های کانال‌ها استفاده می‌شوند، بهره ببرید. علاوه بر این‌ها سعی کنید مطالب را پشت سر هم و یا مثلا با فاصله‌های زمانی کم ارسال نکنید. این که پست‌های ارسالی شما پشت سر هم باشد باعث می‌شود تا همیشه جلوی چشم کاربر باشید و مدام اعلانات مربوط به کانال شما در گوشی آن شخص نمایان باشد. این عوامل ریسک از دست دادن ممبر کانال را در شما افزایش می‌دهد. برای مدیریت بهتر این عوامل بهتر است از اپلیکیشن‌‌های مختلف در این زمینه استفاده کنید.

کلاس کاری‌تان را بالا ببرید!

سعی کنید خودتان به مطالب خودتان اعتبار ببخشید. تصاویر اختصاصی برای هر مطلب تهیه کنید، آی‌دی کانال را در مطالب قرار دهید و یا حتی لوگوی اختصاصی خودتان را تهیه کنید. مطمئن باشید کاربر با دیدن این موارد برای وقتی که شما گذاشته‌اید ارزش قائل می‌شود و در کانال‌تان ماندگار خواهد شد.

با شیوه‌های مختلف تبلیغ کنید!

تبلیغات را جدی بگیرید و به همان تب‌های تبلیغاتی اکتفا نکنید. مطمئنا برای دیده شدن نیاز به خرج کردن دارید. کانال‌های محبوب را بر اساس تعداد دیده شدن پست‌ها بیابید و به دنبال قرار دادن تبلیغ در آن‌ کانال‌ها باشید. این را هم بدانید که در آینده شما علاوه بر این مقدار پولی که صرف تبلیغ کرده‌اید، سود هم دریافت خواهید کرد. پس تبلیغات را دست کم نگیرید. یک نکته مهم دیگر این که زیاد به دنبال ممبرهای فیک نباشید؛ شاید تعداد کمی از آن‌ها برای‌تان مفید باشد اما با گذشت زمان و افزایش‌شان، کاربران با دیدن تعداد دیده شدن هر پست متوجه این عمل‌تان می‌شوند و همین موضوع اعتبار کانال را پایین می‌آورد.

مورد آخر این که فوروارد کردن مطالبی که فکر می‌کنید با سایر پست‌ها تفاوت دارد را حتما امتحان کنید.

تعامل‌تان را با کاربران بیشتر کنید!

شما می‌توانید با گذاشتن نظرسنجی‌ها و یا پرسیدن سوالات مختلف، کاربران‌ کانال‌تان را به چالش بکشید. در این صورت کاربر خودش را جزیی از کانال خواهد دانست و فکر خارج شدن از کانال را نخواهد کرد.

نظر شما در رابطه با این راهکارها چیست؟ اگر روش دیگری برای موفقیت بیشتر در کانال‌های تلگرام سراغ دارید، آن را در بخش دیدگاه‌ها بیان کنید.

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : itresan.com

مدیر کسب و کار موفق

به سوی کارآفرینی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا