از زمانی که وبلاگها در میان مردم به شهرت رسیدند، بازاریابی و تبلیغات از طریق افراد تاثیرگذار رواج یافت. اینستاگرام در حال حاضر آخرین معدن طلایی است که به عنوان پلت فورمی برای تبلیغات از آن استفاده میشود.
چنانچه به دنبال روش های تبلیغات در اینستاگرام هستید در این نوشتار همراه ما باشید. این پلت فورم برای انواع و اقسام شرکتها به خوبی کار میکند؛ چه در زمینه کیف و کفش باشند یا تناسب اندام؛ چه موضوع کارشان گشت و گذار باشد یا تجارت الکترونیک و … اینستاگرام برگ برنده بیشتر برندهها بوده است. حال سوال اینجاست که شما چگونه میتوانید افراد تاثیرگذار اینستاگرام، که آنها را اینستاگرامر مینامند، پیدا کنید؟
سوال مهم تر این است که وقتی آنها را پیدا کردید، چطور میخواهید از آنها بخواهید که برایتان تبلیغات کنند؟ بیشتر شرکتها و برندها این کار را به آژانسهای تبلیغاتیای واگذار میکنند که دپارتمان مخصوصی برای کار با اینستاگرامرها دارند. با این حال، اگر شما میخواهید خودتان این کار را انجام دهید، در زیر هفت سوال و نکته برای کار با این افراد را در اختیارتان قرار میدهیم.
۱. یکی از روش های تبلیغات در اینستاگرام این است که آنها را در kik یا تلگرام پیدا کنید
Kik اپلیکیشنی است که به شما اجازه میدهد به راحتی پیام هایتان را بدون داشتن شماره تلفن یا ای میل طرف مقابل به او برسانید. این راهکار در تلگرام نیز عرضه شده است و میتوان با داشتن ID فرد او را در این برنامه پیدا و با او صحبت کرد. اگر میخواهید با اینستاگرامرها در ارتباط باشید، باید یکی از این دو روش را انتخاب کنید.
۲. بدانید چه مدت پست تبلیغاتی تان روی پیج قرار میگیرد
برخلاف پستهای ارسالی در وبلاگها و وب سایتها که به مدت طولانی یا برای همیشه در آنجا قرار میگیرند، اینستاگرامرها قوانین خاص تری برای تبلیغات در پیج شان دارند و به شما خواهند گفت که برای مدت معینی پست تبلیغاتی شما را در پیج نگه خواهندداشت. تعرفه تبلیغاتی نیز به میزان زمان درخواستی شما بستگی خواهدداشت. به هر حال شما باید بدانید که تبلیغات تان چند ساعت روی پیج قرار خواهد گرفت.
از اینستاگرامر مورد نظر درخواست کنید که تبلیغات تان را در ساعت مخصوصی روی پیج قرار دهد که معمولا افراد بیشتری آن را ببینند (به عنوان مثلا ساعات کاری یا نیمههای شب زمان مناسبی برای ارسال تبلیغات نیست).
ضمنا شما میتوانید از اینستاگرامر مورد نظر بخواهید که در بازه زمانی تعیین شده، چند بار تبلیغات شما را repost کند؛ این کار به معنای آن است که به عنوان مثال شما میخواهید آگهی تان به مدت دو ساعت روی پیج باشد ولی هر نیم ساعت یک بار پاک شده و دوباره روی پیج قرار بگیرد تا به اصطلاح آگهی تان هر نیم ساعت یک بار بالا بیاید. همچنین اطمینان حاصل کنید که فالوئرهای آن پیج همه ایرانی بوده و به اصطلاح فیک یا غیرواقعی نباشند.
۳. یکی دیگر از روش های تبلیغات در اینستاگرام این است که بدانید آیا لینک ما را در بیو (bio) خود قرار میدهید؟
اینستاگرام به شما اجازه نمیدهد که در زیرنویس عکس هایتان از لینک استفاده کنید. تنها لینکی که میتوانید در این رسانه اجتماعی استفاده کنید، در محدوده بیوگرافی پروفایل اینستاگرام قرار دارد. برخی از اینستاگرامرها با قرار دادن آگهی تان در پیج شان به طور رایگان لینک سایت یا وبلاگ شما را نیز در بیو قرار میدهند اما برخی دیگر هزینه اضافی برای این کار دریافت میکنند. به هر حال اگر خواستید این کار را انجام دهید، مطمئن شوید که در زیرنویس تصویر تبلیغاتی تان این موضوع ذکر شود تا کاربران به راحتی بتوانند وارد سایت شما شوند.
۴. با خرید تبلیغات طولانی مدت تخفیف بگیرید
قبل از این که این مورد را شرح دهیم، بدانید که بهتر است قبل خرید یکباره و طولانی مدت، پیجهای مختلفی را امتحان کنید و هرکدام که بازدهی بیشتری داشت برای این کار انتخاب کنید. در ابتدا باید از اینستاگرامر بپرسید که هزینه یک پست برای مدت مشخص چقدر میشود.
زمانی که قیمت دست تان آمد، از او بپرسید که آیا برای خرید هفتگی یا ماهیانه تخفیفی در نظر گرفته است یا خیر. بیشتر اینستاگرامرها این تخفیف را در نظر میگیرند و آگهی شما را یک روز در میان یا هفتهای چند بار به نمایش در میآورند.
۵.در مورد دیگر آگهی دهندگان سوال کنید
شاید برایتان مهم باشد که چه برندهای دیگری با اینستاگرامر کار میکنند. اگر در این باره سوال نکنید ممکن است روزی ببینید که آگهی شما بعد از آگهی رقیب اصلی تان قرار گرفته است!
۶.قیمتها به شدت متنوع است
روش های تبلیغات در اینستاگرام بسیار گسترده است و هر فرد قیمت و تعرفه خاص خودش را دارد و این تعرفهها به شکل چشمگیری با هم تفاوت دارند. حواس تان باشد که در ازای چه خدماتی چه پولی میدهید.
۷. حواس تان به انواع حسابهای کاربری در اینستاگرام باشد
حسابهای مختلفی در اینستاگرام وجود دارد. شما اگر میخواهید خودتان تبلیغات اینستاگرامی خود را بر عهده بگیرید، باید حواس تان به موارد زیر باشد:
پیجهای موضوعی: تبلیغات در این پیجها معمولا از پیجهای دیگر ارزان تر است. پیجهای موضوعی بر روی موضوع خاصی متمرکز هستند و به شخص خاصی وابستگی ندارند. آنها ممکن است فقط عکس هایی از حیوانات، طبیعت، عکسهای کارتونی، جوک و لطیفه یا عکسهای آموزشی ارسال کنند.
پیجهای فروشگاهی: تعرفه تبلیغات در این پیجها معمولا در حد وسط قیمتها قرار دارد. تعداد فالوئر زیاد یکی از ویژگیهای این پیج هاست و البته باید توجه داشته باشید که تعداد آگهی هایی که این اینستاگرامرها ارسال کنند نیز زیاد است.
پیجهای شخصی وبلاگ نویسان یا دیگر افراد مشهور: اینگونه پیجها اغلب بیشترین میزان قیمت در اینستاگرامرها را دارند. دلیل این موضوع نیز تاثیر زیاد این افراد روی کاربران شان است. به طوری که احتمالا تبلیغات در این پیجها بازدهی بیشتری خواهد داشت. البته لازم به ذکر است که معمولا این افراد آگهی کمی ارسال میکنند و تا خودشان از کیفیت کالای شما اطمینان نداشته باشند، آن را تبلیغ نخواهند کرد.
برگرفته از : bartarinha.ir