شروع کسب و کار

🔴 ۱۰ نکته برای آغاز موفق کسب و کار

فکر کردن به آغاز کسب و کار و رویای شیرین راه اندازی یک کار و کاسبی موفق، پر پول و آینده دار را خیلی ها در ذهن می پروانند، اما تعداد کمی می توانند آن را با چشمان خود ببینند.

عمل شدن کسب و کار موفق نیازمند پیش زمینه ها و مقدماتی است که تا نباشند، کاری از پیش نمی رود.

برای اینکه کار و کاسبی که قصد راه انداختن آن را دارید، سکه شود و همه چیز همانطور که خودتان آرزو دارید پیش رود، لطفا خواندن این گزارش را از دست ندهید.

برداشتن این ۱۰ گام با قدم های استوار می تواند ضامن خوبی برای به سرانجام رسیدن ذهنیت ها و افکار شما باشد:

 

۱- خودتان و کاری که می خواهید انجام دهید را بشناسید

در درجه اول باید بدانید که دقیقا از خود و کارتان چه می خواهید و اصلا دقیقا چه نوع کسب و کاری را قرار است راه بیاندازید. پس از آن نیز باید نیازهای خود و کارتان را مشخص کنید. این اولین و مهمترین گام برای رسیدن به هدف است.

 

۲- سرمایه گذاری را دقیق انجام دهید

قطعا هر نوع کسب و کاری نیاز به سرمایه اولیه دارد و کسی که می خواهد کسب و کاری برای خود داشته باشد، احتیاج به حداقل سرمایه دارد. اما به یاد داشته باشید که خرج کردن تمام پولی که دارید برای کسب و کار جدید، وحی منزل نیست و می توانید روی وام هایی چون وام اشتغال هم حساب باز کنید.

 

۳- از قوانین  و مقررات آگاه باشید

بی گدار به آب نزنید تا در موقعیت های حساس گرفتار نشوید. حتما از قوانین و مقرراتی که برای راه اندازی یک کسب و کار وضع شده اند، آگاه باشید و آنها را مو به مو اجرا کنید تا در میانه راه به موانع قانونی برنخورید، چون حل چنین موانعی  با بروکراسی های اداری موجود، روزها و حتی ماه های زیادی را از شما می گیرد.

 

۴- برنامه مدون کسب و کار طراحی کنید

لطفا با برنامه ریزی پیش بروید تا همه چیز همانطور که انتظار دارید پیش برود. پیش از اینکه وارد فاز عملیاتی شوید، روی کاغذ مراحل کار را بنویسید و تا حد امکان با جزئیات هم بنویسید که در مرحله عمل با مشکلات کمتری روبرو شوید. البته همواره جایی برای اتفاقات پیش بینی نشده هم بگذارید.

 

۵- حوزه رقابت را برای خود مشخص کنید

رقیبان خود در کسب و کار جدید را رصد کنید. بدانید که دقیقا رقیبانتان چه کسانی هستند و هر یک در چه موقعیتی از کسب و کارشان قرار دارند. با گردآوری این اطلاعات، ساده تر و مطمئن تر تصمیم می گیرید.

 

۶- برنامه مدون بازاریابی داشته باشید

غافل نشوید از تاثیر و اهمیت بازاریابی و تبلیغات که اگر نباشند، کسب و کارهای امروزی یک پایشان لنگ می شود. تلاش کنید بهترین و به روزترین استراتژی های بازاریابی و تبلیغات برای کسب و کار خود به کار گیرید، چون بیشترین تاثیر را، به ویژه در مراحل اولیه، روی مشتری خواهند داشت.

 

۷- نام تجاری مناسب برگزینید

گزینش نام تجاری مناسب، روان و زیبا به قدری در کار اهمیت دارد که می توان گفت، همه مردم شما را با همین نام تجاری می شناسند و هر چه رساتر و گویاتر باشد، تصویر بهتری را برای مشتریان رقم می زند.

 

۸- لوگوی جذاب طراحی کنید

هر برندی یک لوگو دارد و لوگو در واقع معرف کالا یا خدماتی است که در کسب و کار به مشتری ارائه می شود. لوگو هم مانند برند یا همان نام تجاری باید گویا و زیبا باشد. به عبارت دیگر لوگو تصویر کسب و کار شما در ذهن مخاطب است.

 

۹- به اندازه نیاز وسیله تهیه کنید

امکانات و وسائل مورد نیاز برای کسب و کار را به اندازه ای که باید تهیه کنید، نه کمتر و نه بیشتر. اگر در مراحل ابتدایی تنها کارمند کسب و کارتان خودتان هستید، نیاز به یک دفتر با چندین میز و صندلی و کامپیوتر ندارید. پس پولتان را بی جهت هدر ندهید.

 

۱۰- منظم باشید

نظم و انضباط را در کارتان جدی بگیرید. سر وقت در محل کار حاضر شوید. وظایف روزانه تان را مشخص کنید و خود را ملزم به انجام آنها بدانید. مدیر دلیل بر بی نظم شدن یا تنبلی نیست. این توصیه را جدی بگیرید!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : banki.ir

 

مدیر کسب و کار موفق

به سوی کارآفرینی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا