فناوری

در سه گام ایده منحصربفرد خود را کشف کنید

اولین گام برای ساختن یک کسب‌وکار موفق در عرصه محصولات دیجیتال، پیدا کردن یک ایده منحصربفرد است – یعنی ایده‌ای برای محصول‌تان که کسب‌وکار آنلاین خود را حول آن بنا می‌کنید.

یافتن یک ایده در عمل از آنچه فکر می‌کنید هم ساده‌تر است. با ترکیب سه مورد زیر می‌توانید ایده خود را بیابید.

بیایید یک به یک آنها را بررسی کنیم.

۱ . در چه زمینه‌ای استعداد خدادادی یا مهارت دارید آن را شناسایی کنید.

اولین گام برای کشف ایده بزرگ خودتان این است که آن را در استعدادهای طبیعی و ذاتی خود جستجو کنید و ببینید در چه کاری استعداد بالایی دارید. این کار نیازمند درون‌اندیشی و سوال از خودتان است. بهتر است کاغذی بردارید و لیست بزرگی از کلیه چیزهایی که در خودتان سراغ دارید و در آنها ماهر هستید یا بطور طبیعی در شما وجود دارد را تهیه کنید و بنویسید. هنگامیکه مشغول این کار هستید، سعی کنید هیچ چیز را از قلم نیندازید یا حذف نکنید. شاید بعضی مواقع ایده‌ای را شایسته ندانید و بدان کم بها دهید چون برای شما راحت و ساده به نظر می‌رسد ولی اغلب باورمان نمی‌شود که برای آموزش یا صحبت درباره بعضی چیزهای سرگرم‌کننده می‌توانستیم درآمد کسب کنیم. یادتان باشد، چونکه بعضی چیزها در نظر شما ساده به نظر می‌رسد دلیل نمی‌شود که در نظر دیگران هم همینطور باشد.

از خود بپرسید: “در چه چیزی عالی هستید، که در واقع چون برای شما یک چیز خیلی طبیعی و عادی جلوه می‌کند فکرش را هم نمی‌کردید که از آن درآمدی کسب کنید؟”

هر چیزی که به فکرتان می‌رسد یادداشت کنید.

۲ . هدفی در نظر بگیرید و لیست خود را گلچین کنید.

پس از اینکه لیستی از تمام چیزهایی که در آن ماهر هستید را گردآوری نمودید، گام بعدی این است که محصول و طیف مشتریان هدف محصول تولیدی خود را تعیین کنید. اشتباه بزرگی که مردم هنگام تصمیم‌گیری درباره طیف مشتریان خود مرتکب می‌شوند این است که طیف وسیعی را هدف قرار می‌دهند و سعی دارند محصولی تولید کنند که برای این طیف وسیع جذاب باشد.

مثال: یک مربی تناسب اندام که یک محصول کاهش وزن برای هر کسی که می‌خواهد وزن خود را کاهش بدهد تولید می‌کند.

راه حل بهتر برای این کار محدود کردن مشتریان به گروه مشخص‌تری از مردم است. مثال: یک مربی تناسب اندام که یک محصول کاهش وزن برای تازه عروسها تولید می‌کند.

به نظر غیرواقع‌بینانه می‌رسد که طیف کوچکتری را هدف قرار دهیم، ولی این کار به شما اجازه می‌دهد مستقیم‌تر در مورد خواسته‌ها و نیازهایشان با آنها صحبت کنید و در نهایت محصول بیشتری بفروشید.

علاوه بر محدود کردن دامنه مشتریان، با این سه پرسش به دنبال گروه‌های جدیدتر باشید:

۱ . آیا مشتریان هدف شما انگیزه بالایی دارند؟

۲ . آیا با جدیت بدنبال یک راه‌حل هستند؟

۳ . آیا آنها در پی یافتن یک راه‌حل درست به ستوه آمده‌اند؟

اگر هر سه پاسخ مثبت بود، پس شما به خودتان مدیون هستید که این گروه را محک بزنید. اگر پاسخها مثبت نبود، پیگیر موارد دیگر باشید تا زمانیکه به نتیجه برسید.

۳ . داستان و نکات آموزنده موفقیت خودتان را به اشتراک بگذارید.

گام سوم در مورد بیان داستان منحصربفرد موفقیت خودتان در پشت آموزه‌های شماست. به بیانی دیگر، خودتان چگونه در آنچه می‌خواهید بیاموزید به مهارت رسیدید؟

بینش بزرگی که منجر به پشت سر گذاشتن شکست و رسیدن به موفقیت شما بود چیست؟

بعنوان مثال، داستان “از فلاکت تا ثروت” شما چیست؟

داستان موفقیت شما ستون جذب مشتری و بازاریابی شما است.

پیوستن این سه مورد به همدیگر…

تلاقی این سه مورد یعنی شناسایی استعداد ذاتی، تعیین محصول و دامنه صحیح مشتریان، بعلاوه یادآوری داستان موفقیت خودتان… جاییست که شما ایده بزرگ خود را پیدا می‌کنید.

وقتیکه ایده بزرگ خود را یافتید، آن را هسته اصلی محصول دیجیتال خود قرار دهید.

یافتن ایده بزرگ در واقع اولین گام برای موفقیت در عرصه محصولات دیجیتال است. گامهای بعدی نکات دیگری دارد که باید تحقیق کنید.

برگرفته از : ir-success.ir

🆔 https://telegram.me/SuccessfulBusiness

 Http://SuccessfulBusiness.blog.ir 🌍

http://www.aparat.com/SuccessfulBusiness 🌍

مدیر کسب و کار موفق

به سوی کارآفرینی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا