کارآفرینان

💎 ده اصل مهم در کارآفرینی

هنگامیکه برای خودتان کسب‌وکاری راه‌اندازی می‌کنید، در ابتدای کار قطعاً خودتان به تنهایی در رأس کار قرار دارید. بعنوان یک فرد کارآفرین، اغلب مجبورید خودتان هدف و محدودیتهای کار را مشخص کنید، خودتان به خودتان انگیزه بدهید، و برای انجام کارها خودتان دست بکار شوید. معیار سنجش موفقیت شما چیست. آیا داشتن درآمد مشخصی برایتان اهمیت دارد؟ داشتن وقت آزاد بیشتر و مسافرت اهمیت دارد؟ برقراری تعادل بین کار و زندگی شخصی اهمیت دارد؟ خودتان را به دنیا معرفی کنید و شخص تاثیرگذاری باشید اهمیت دارد؟

تعریف شما از موفقیت به خودتان بستگی دارد. هر کس تمایلات و مطالبات خود را در این دنیا دنبال می‌کند و رسیدن به خواسته‌ها برایش به معنی موفقیت است. در اینجا به معیارهای موفقیت کاری نداریم. پیروی از این ۱۰ نکته باعث موفقیت کارآفرینان منفرد می‌شود:

۱ . آنها می‌دانند که پول هدف اصلی نیست

وقتی که فقط روی پول تمرکز شود، آنگاه هدف اصلی فراموش می‌شود. شما کسب‌وکاری را شروع می‌کنید که خدماتی ارائه دهید، یا کاری که به آن عشق و علاقه دارید را انجام دهید. پول فقط نتیجه ایست که از کارتان عاید شما می‌شود. وقتیکه کارآفرینی صرفاً به فکر ساختن پول باشد، در این صورت شور و شوق خود را نسبت به کار از دست خواهد داد.

۲ . آنها می‌دانند که صادق بودن مهمتر از آمار فروش است

همکاری با شرکتهایی که در راستای ارزشهای شما قرار ندارند باعث سلب اعتماد مشتریان می‌شود و این تفکر را در آنها بوجود می‌آورد که شما بجای برقراری ارتباط پایدار و انتقال یک ارزش، صرفاً قصد فروش جنس‌تان را به آنها دارید. با برندتان صادق باشید و از امکانات خود در جهت رساندن پیامتان به مشتری استفاده کنید.

۳ . آنها برای وقتشان ارزش قائل هستند

کارآفرینان موفق می‌دانند که وقت در درجه اهمیت بالایی قرار دارد. آنها برای کارهایی که مهم هستند وقت کافی می‌گذارند و برای کارهایی که ارزش وقت گذاشتن ندارند “نه” می‌گویند.

۴ . آنها از چیزهای جدید استقبال می‌کنند

بروز بودن و استفاده از آخرین تکنولوژی خیلی مهم است. چسبیدن به نرم‌افزارهای قدیمی و یا استفاده از روشهای قدیمی، باعث عقب ماندن از سایر رقبا می‌شود. پس پیشرو باشید. خیلی از برنامه‌های رایانه‌ای دوره آزمایشی ۱۴ یا ۳۰ روزه دارند بنابراین می‌توانید بدون ریسک از آنها استفاده و در صورت مناسب بودن جایگزین کنید.

۵ . آنها خود را با شرایط جدید سازگار می‌کنند

اگر کارآفرین موفقی، وبلاگی راه‌اندازی کند، آنها هم بلافاصله اقدام می‌کنند. آنها همچنین برندشان را با انواع پلت‌فرمها سازگار می‌کنند و برای تشخیص راحت‌تر از رنگها و فونتهای یکسان استفاده می‌کنند.

 

۶ . آنها با باهوش‌تر از خودشان ارتباط برقرار می‌کنند

آنها هیچوقت فکر نمی‌کنند که خیلی باهوشند و نیاز به یادگیری بیشتر ندارند. کسی که خود را به قول معروف علامه دهر بداند هیچ پیشرفتی نمی‌کند. فقط با فکر کردن چیزهای جدید می‌آموزیم، مطالعات جدید باعث کنار گذاشتن تئوری قبلی می‌شود. با گفتگو با افراد تحصیل‌کرده و خوش‌ذوق در جنبه‌هایی که علم کافی ندارید، مغز خود را وادار به فعالیت کنید.

۷ . آنها شریک می‌گیرند

شراکت با دیگران باعث گسترش کارتان و افزایش اعتبارتان می‌شود. سعی نکنید همه کارها را به تنهایی انجام دهید. نسبت به شراکت دید باز داشته باشید که باعث پیشروی سریعتر می‌شود.

 

۸ . آنها اشتباه می‌کنند، ولی به راهشان ادامه می‌دهند

اشتباه گریزناپذیر است. نمی‌توانید از آنها اجتناب کنید. وقتی که اشتباهی در کارتان مرتکب شدید وقت بگذارید و آنرا کاملاً پاکسازی کنید، یا تا حد ممکن آنرا اصلاح کنید. سپس به راهتان ادامه دهید. نگذارید باعث توقف اقدامات شما شود.

 

۹ . آنها بخاطر دارند که با سرگرمی به مسیرشان ادامه دهند

فقط کار، بدون سرگرمی … خوب، دقیقاً می‌دانید چه می‌گویم. تمرکز داشتن به کار و خلاق بودن خیلی عالی است، ولی اگر مجبور باشید بیش از اندازه “خیلی سخت” کار کنید، شاید وقت آن رسیده که کسب‌وکار خود را بازبینی کنید. شما می‌بایست از تلاشهای خود بهره‌برداری کنید. اگر اینچنین نیست، جسم و روح شما به مرور تحلیل می‌رود و در نتیجه کسب‌وکارتان شاید دیگر مناسب شما نباشد.

۱۰ . آنها پیروزیهای کوچک را جشن می‌گیرند، تا تشویقی برای موفقیتهای بزرگتر باشد

وقتیکه چشم به هدف بزرگی دوخته باشید، براحتی می‌توانید با گامهای کوچک و پیروزیهای کوچک بدان دست یابید. وقتیکه تلفن دشواری را با موفقیت انجام دادید به خودتان پاداش دهید. بعد از اولین دنبال‌کننده توئیتر جشن بگیرید. بعد از صدمین مشترک خبرنامه سایت‌تان جشن بگیرید و …

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : ir-success.ir

مدیر کسب و کار موفق

به سوی کارآفرینی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا