کارآفرینان

💰سه گزارش از فردی که با نوشتن روی سنگ به ثروت رسید

چند شب پیش گزارشی از بیست و سی پخش شد که من را تحت تاثیر قرار داد. مصاحبه بدون تعارفی با یک کارآفرین موفق. بعد از این گزارش به فکر جمع آوری مجموعه اطلاعاتی پیرامون این کارآفرین موفق افتادم. حاصل این کار را در زیر مطالعه خواهید نمود، امیدوارم مورد استفاده قرار گیرد :

سید حسین پوررضوی مجومرد فرزند سید عباس متولد تیرماه ۱۳۴۹ اهل رضوانشهر صدوق.

گام اول را در بهار ۱۳۷۴ با فعالیت در رشته خوشنویسی روی آثار طبیعت هنر معرق برداشت که حضور در بیش از یکصد نمایشگاه حاصل دسترنج این دوران است.سال ۱۳۸۸ مکتبش خواستگاه هنر معنوی شد و با اعتقاد ، فعالیت هنری خویش را معطوف کتابت قرآن بر روی سنگ نمود که به زعم قرآن پژوهان این روش کتابت قرآن از صدر اسلام تا کنون بی نظیر است. حاصل این ارادت و تقید معنوی، اهداء آثار قرآنی به حرم حضرت علی علیه السلام ،ده ها نمایشگاه ملی ، شرفیابی به محضر مبارک رهبر عظیم شان انقلاب ، ریاست محترم جمهوری ، نماینده محترم  ولی فقیه و امام جمعه یزد واست.

 

۱) خبرگزاری ایسنا :

isna.ir

«در تلاش هستم قرآن را روی برگ درختان کتابت کنم»

نقش بستن شعرهای مولانا و حافظ و همچنین قرآن کریم بر روی برگ‌های درختان، از ایده‌های تازه سیدحسین‌پور رضوی، کاتب اولین قرآن سنگی در جهان اسلام است.

سیدحسین پور رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره چگونگی شکل‌گیری ایده کتابت روی سنگ‌های طبیعی، گفت: هنگامی که در بحث هنر وارد شوی، ایده‌ها بعد از هر تلاش و سعی، پس از کندوکاو در طبیعت به وجود می‌آید و خودبه خود درها به روی شما باز می‌شود.

وی افزود: نگارش روی سنگ‌ها از خیلی وقت پیش، حدود ۱۵ سال قبل، جزو یکی از آرزوهایم بود و همیشه می‌خواستم کاری متفاوت انجام دهم. این نوشته‌ها را به طور طبیعی با قلم‌هایی که به همراه من بود در طبیعت نوشتم و بعد مورد توجه قرار گرفت. سپس این کار شروع شد تا کتابت قرآن را به واسطه همین کار آغاز کردم و اولین قرآن سنگی در جهان اسلام را خلق کردیم.

این هنرمند در ادامه گفت: خوشبختانه در همان موقع این قرآن سنگی به خدمت رئیس جمهور وقت و رهبر انقلاب برای رؤیت رسید و پس از آن وزارت ارشاد، در یزد آن سنگ‌نوشته‌ها را برای حرم حضرت علی (ع) خریداری کرد و بیست‌وسوم ماه رمضان امسال در حرم امام علی (ع) قرار گرفت.

پور رضوی با بیان اینکه هدف از این کار پرکردن خلاءهای معنوی و مادی است، اظهار داشت: در مرحله اول برای پرکردن خلاء معنوی بود که این کار را شروع کردم، ناخودآگاه مسائل مادی هم به وجود آمد و مورد توجه قرار گرفت. این دینی بود که نسبت به قرآن و ائمه داشتم و خواستم این‌گونه ادا کنم و تا اندازه‌ای توانستم گوشه‌ای از آن را ادا کنم.

وی در ادامه تصریح کرد: موجودات خداوند به خصوص انسان، یک موجود ناشناخته است و کارهایی می‌کند که در فهم یک فرد ساده و معمولی نمی‌گنجد و به این دلیل است که انسان چکیده‌ای از خداوند است. چشم‌های ما بسیار قوی‌اند و این قدرت را داریم که بتوانیم بسیار ریز ببینیم.

این هنرمند با اشاره به ابزارهای کارش گفت: من اغلب از راپید استفاده می‌کنم ولی برای خیلی ریز نوشتن از قلم اتود استفاده می‌کنم. معمولا دو یا سه نفری که در سطح کشور ریزنویس هستند، این شگردها و روش‌ها را بیان نمی‌کنند در حالی که استفاده از این ابزار خیلی معمول است.

پور رضوی با بیان اینکه کار هنری را از سال ۱۳۷۴ شروع کردم و پا به عرصه هنر گذاشتم، افزود: کار کتابت قرآن سنگی و سنگ نوشته‌هایم را از سال ۱۳۸۸ شروع کردم و هر چه جلوتر می‌رفتم تکمیل‌تر می‌شد. سپس در صدد برآمدیم که یک کار جامع در عرصه هنر به جای بگذاریم.

این هنرمند در پاسخ به این سوال که سنگ‌هایی که استفاده می‌کنید، از کجا استخراج می‌شود؟ تصریح کرد: سنگ‌های اصلی را به همان شکل طبیعی از دل کوه و طبیعت می‌آورم و اعتقاد دارم هیچ چیز در زیبایی نمی‌تواند با طبیعت رقابت کند. ما انسان‌ها چون از طبیعت و خاک آمده‌ایم بسیار دوست داریم در طبیعت وارد شویم و ناخودآگاه هنگامی که انسان‌ها طبیعت و سنگ‌های طبیعی را می‌بینند و به وجد می‌آیند. می‌خواستم کاری را انجام داده باشم که از سنگ‌ها به همان شکل استفاده کنم.

اولین کاتب قرآن سنگی در جهان اسلام درباره وضعیت استقبال از کارش اظهار کرد: ما دو نوع استقبال داریم. یکی استقبال مردمی است و دیگری استقبالی است که سران کشور دارند. این استقبال که توسط رهبر عزیز، وزیر ارشاد وقت و آقای احمدی‌نژاد انجام گرفت، استقبال خوبی بود. ولی اگر در استقبال، جنبه مردمی را در نظر بگیریم، مردم ایران، مردمی هنردوست و هنرپرور هستند و دوست دارند کاری متفاوت و تازه و به خصوص الهام گرفته از طبیعت را ببینند و با دیدن و حتی خرید آن نشاطی در آن‌ها پدید می‌آید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایده جدیدی نیز دارید که روی آن کار کنید؟ تصریح کرد: ما در حال فرآوری کردن برگ‌های درختان هستیم تا بتوانیم کل قرآن یا شعرهای مولانا و حافظ را روی این برگ‌ها کتابت کنیم که تا به حال دو هزار برگ آماده و خشک کرده برای این کار مهیا کرده‌ایم که ماندگاری آن‌ها سال‌های سال پابرجاست.

این هنرمند در سخنان پایانی‌اش گفت: دعا می‌کنم که همه هنرمندان ما به آرزوهای خود برسند و دریچه‌ای روی آن‌ها باز شود که بتوانند خلع‌های معنوی و مادی خود را پر کنند. موفقیت من به دلیل تلاش، پشتکار، توکل و حمایت از طرف خانواده‌ام و مردم جامعه است. افتخار می‌کنم که توانستم کاری را انجام دهم که حداقل بنده‌های خدا خوششان آید و اگر بنده‌ها راضی باشند،‌ خدا هم راضی خواهد بود.

۲) فرمانداری شهرستان اشکذر

ashkezar.gov.ir

از افتتاح سرای محبت رضوانشهر

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر، به مناسبت هفته دولت با حضور مدیران و مسئولان استان و شهرستان، مجموعه فرهنگی”سرای محبت” رضوانشهر که با همت آقای “سید حسین پوررضوی” احداث گردیده است افتتاح گردید. “سید حسین پوررضوی” در مراسم افتتاح این مجموعه فرهنگی گفت: با تکیه به قرآن، نوشتن آیات قران کریم بروی سنگ و درآمد از همین طریق این بنا را احداث کردم. وی لطف خدا ،تکیه به کلام وی و پشتکار خود را عامل موفقیت خود عنوان کرد و گفت: در راه قرآن به آنچه خواسته بودم رسیدم. در حاشیه مراسم افتتاح سرای محبت رضوانشهر، “سید حسام الدین پوررضوی” هنرمند این خطه با اجرای موسیقی سنتی و نوای گرم خود فضای دل انگیز و دلنشینی را ایجاد کرد که باعث تشویق حاضرین شد.

۳) عقیق

aghigh.ir

هدیه امام علی(ع) به یک ایرانی+عکس

همیشه دعا مى کردم که به من توفیق زیارت عتبات عالیات را عنایت فرماید و براى تحقیق این آرزوى بزرگ بسیار تلاش کردم اما نتیجه اى بدست نیاوردم. از این رو آرزوى خود را روى سنگ کوچکى نوشتم و آن را زیر جزء آخر قرآن سنگى نهادم و آن را به حرم مولایم حضرت امیرالمؤمنین(ع) اهدا کردم.

حسین پور رضوى هنرمند ایرانى که کل قرآن کریم را بر روى سنگ نوشته است این اثر هنرى خود را به آستان قدس علوى اهدا کرد. حجت‌الاسلام زین الدین تولیت آستان مقدس علوی از این هنرمند نیکوکار استقبال و ضمن قدردانى از وى در قبال اهداى این اثر هنرى براى وى آرزوى موفقیت کرد. پور رضوى نیز از مهمان نوازى خادمان و مسؤولان آستان قدس علوی تشکر و از اینکه با هزینه آستان توانسته به زیارت عتبات عالیات مشرف شود قدردانى کرد.

این هنرمند ایرانى طى دیدار با تولیت آستان قدس علوی آثار هنرى دیگرى را به رسم یادبود به تولیت و معاون وى اهدا کرد. تولیت آستان قدس علوی نیز هدایاى متبرکه اى به این میهمان هنرمند اهدا و هدایاى دریافتى را به موزه آستان قدس علوی تحویل داد. حسین پور رضوى در رابطه با این قرآن سنگى گفت: با اینکه وضعیت مالى خوبى ندرام این قرآن سنگى را به حرم مولایم حضرت امیرالمؤمنین (ع) اهدا کردم و از او درخواست کردم توفیق زیارتش را نصیبم گرداند. وی افزود: من همیشه به کرامت‌ها و معجزه هاى این امام بزرگوار ایمان داشتم. به لطف خداوند و اهل بیت(ع) توانستم کل قرآن کریم را روى سنگ طبیعى و با چشم مجرد و بدون هیچ ذره بینى بنویسم و اولین قرآن نوشته شده روى سنگ را ارائه کنم.

پور رضوی تصریح کرد: همیشه دعا مى کردم که به من توفیق زیارت عتبات عالیات را عنایت فرماید و براى تحقق این آرزوى بزرگ بسیار تلاش کردم اما نتیجه اى بدست نیاوردم. از این رو آرزوى خود را روى سنگ کوچکى نوشتم و آن را زیر جزء آخر قرآن سنگى نهادم و آن را به حرم مولایم حضرت امیرالمؤمنین(ع) اهدا کردم. وی ادامه داد: وقتى این هدیه به آستان رسید برادران خادم در آستان این سنگ را یافتند که روى آن این جملات نوشته شده بود: (خدایا من انسان فقیرى هستم و در کلبه فقیرانه خود چیزی دارم و آن چیز فقط تویی. خداوندا مرا به خواسته هایم برسان) مسؤولین عزیز آستان این سنگ کوچک را نزد تولیت محترم بردند و ایشان دستور دادند هماهنگى هاى لازم جهت سفر بنده به عتبات عالیات انجام شود و باهزینه آستان به کشور عراق آمدم و به آرزوى دیرینه ام رسیدم. این هنرمند ایرانی گفت: هیچ وقت باور نمیکردم که بتوانم مولایم امیرالمؤمنین(ع) را زیارت کنم و اکنون بین حقیقت و خیال به سر مى برم. کما اینکه بعد از اتمام نوشتن این قرآن سنگى وضعیت اقتصادى زندگیم به برکت قرآن و اهل بیت بهبود یافت. پور رضوى در ادامه اظهار داشت: کار نوشتن قرآن مجید روى سنگ سه سال (از محرم سال ۱۳۲۹ هجرى تا سال ۱۴۳۲هجرى) طول کشید. این قرآن روى ۱۹ قطعه سنگ نوشته شده و در ۱۶ جعبه چوبى نگهدارى مى شوند. وی گفت: از همه کسانى که در رساندن این قرآن سنگى به حرم مطهر علوى نقش داشتند تشکر مى کنم. به ویژه از مسؤولین آستان قدس علوى به خاطر مهمان نوازى و حسن ضیافت کمال تشکر را دارم.

در آخر خالی از لطف نیست که گزارش زیر را هم مشاهده فرمایید.

گزارش بدون تعارف بیست و سی از جناب سید حسین پوررضوی مجومرد :

دانلود

مدیر کسب و کار موفق

به سوی کارآفرینی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا