اخبار کسب و کار

💰 سرمایه‌گذاری بانک‌ها در کسب‌وکارهای مبتنی بر اینترنت اشیا 💰

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: فناوری IOT با سرعت در حال فراگیر شدن است . صنعت بانکداری کشور با سرمایه‌گذاری در استارتاپ های مبتنی بر IOT می‌تواند در روند رشد این فناوری تاثیر بسزایی داشته باشد.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رسول سراییان در هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت  در خصوص اهمیت فناوری اطلاعات گفت : همه کشورها در راستای تحولات خود با چهار چالش اصلی ازجمله ، افزایش بهره‌وری، ایجاد اشتغال ، محیط‌زیست و همچنین تغییر الگوی خلق ثروت از وابستگی  به منابع تجدید ناپذیر به سمت اقتصاد دانش بیان مواجه‌اند .

رییس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه با تاکید بر اراده کشورها برای عبور از این چالش‌ها گفت : فناوری نقش  محوری و کلیدی در حل معضلات بر عهده دارد .همگرایی صنعت IT  با دیگر صنایع باعث اثربخشی مضاعف می‌شود .

معاون وزیر ارتباطات از تکنولوژی اینترنت اشیا (IOT) به‌عنوان فناوری جدید نام برد و گفت : شاخص خانه‌های هوشمند  به‌عنوان شاخص توسعه ICT  در دنیا مطرح‌شده است . این فناوری به‌سرعت در جهان همه‌گیر شده است و کشورها سعی در افزایش سهم خود در این عرصه رادارند . سرعت این تحولات به‌گونه‌ای است که تا سال ۲۰۲۰کشور چین  ۲۲ درصد بازار اینترنت اشیا (IOT) را با پنج میلیارد اتصال در دست خواهند داشت . صنایع چین در حوزه اینترنت اشیا بیش از یک‌صد و ۲۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است و این گزارش‌ها حاکی از این است که بدون تردید تا سال ۲۰۲۰ بخش‌های سازنده این اکوسیستم به تعداد زیاد و قیمت پایین در دنیا توسعه پیدا خواهد کرد .

سراییان در تشریح لایه‌های فناوری اینترنت اشیا (IOT) گفت : لایه‌های دیتا ، آنالیز دیتا ، سرویس‌ها  همچنین اپلیکیشن ها و هوش مصنوعی  قسمت مهم و استراتژیک اینترنت اشیاء را شامل می‌شود و سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها حاشیه سود و قابلیت خلق ثروت بسیار بالایی دارد .

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به نقش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این حوزه گفت : وضعیت شبکه و زیرساخت‌ها به لحاظ پوشش نسل سوم و چهارم و همچنین کیفیت،  باید مناسب افزودن سرویس‌های جدید باشد . اقدامات قابل‌توجهی در حوزه اینترنت اشیاء در  پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات  صورت پذیرفته است و همچنین  در بخش رگولاتوری ،سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فعالیت‌های را در این بخش انجام داده است .

سراییان در خاتمه این همایش گفت : همگرایی صنعت IT وICT با دیگر صنایع مفهوم سنتی اقتصاد را دگرگون کرده است .اقتصاد دیجیتالی تا سال ۲۰۲۰ ، ۲۵ درصد از کل اقتصاد دنیا را در برمی‌گیرد . تحول در حوزه فناوری با تفکر سنتی قابلیت ظهور ندارد و تفکرات نوظهور از جنس استارتاپی می‌توانند در این عرصه موفق عمل کنند .

 

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از :‌banki.ir

مدیر کسب و کار موفق

به سوی کارآفرینی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا