بازاریابی

مزایای بازاریابی محتوا-قسمت اول

آیا بازاریابی محتوا برای کسب و کار من مناسب است؟

قبل از اینکه در مورد این موضوع به سراغ جزئیات برویم، مطالب مهمی هست که باید قبل از آن با آن آشنا شویم.

اصلا بازاریابی محتوا چیست؟

عبارت “محتوا پادشاه است” بین بازاریابان اینترنتی و آنلاین سر و صدای زیادی به پا کرده است. در حالی که پایگاه داده ها و مستندات زیادی وجود دارد که صحت اهمیت محتوا را تصدیق می کنند، اما نکته اینجاست که محتوا کمی نسبت به محدوده های بازاریابی مانند رسانه های اجتماعی و /SEO سئو متفاوت است و اما از طرفی در خیلی از آنها همه چیز حول و حوش محتوا می چرخد.

در مورد محتوا فکر کنید.

برای مثال بدون محتوا SEO یا همان سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو، چیزی برای بهینه سازی کردن برای موتورهای جسجو ندارند. بازاریابان اینترنتی برای مشخص کردن محتواهای مختلف پست و لینک می گذارند و از طرف دیگر کلمات کلیدی هم که توسط مردم در موتورهای جستجو تایپ می شوند، نتیجه ی تلاش جهت رسیدن به محتوا هستند.

هر ایمیل، هر توییت، هر صفحه ورود، هر توضیح محصول — هر یک از این موارد هم مثالی از محتوا هستند، و یکی از بهترین راه های توصیف اینکه در همه ی آنها چه چیزی به اشتراک وجود دارد جمله ی زیر می تواند باشد:

محتوا چیزهایی نیست که می نویسیم تا رتبه بهتری بیاوریم و با اینفوگرافیکها و یا مقالات بلند بالا نیست.

محتوا هر چیزی است که از طریق یک پیام با مخاطبانش ارتباط برقرار می کند. هر چیزی.

محتوا قلب آن چیزی است که ما به عنوان بازاریاب انجام می دهیم؛ با مشتریانمان صحبت میکنیم، با مصرف کنندگان مان و با خوانندگان مان، و خلاصه آن چیزی است که به آنها می گوییم—بدون توجه به اینکه این گفته در چه فرمتی به آنها انتقال داده می شود— همه اینها محتوای ما هستند.

بنابراین بازاریابی محتوا چیست؟

اینکه واقعا ساده است. بازاریابی محتوا، استفاده از آن محتوا –هر چقدر از آن—برای رسیدن به اهداف بازاریابی  برای سازمان مان است. این می تواند به دریافت مشتریان، نگهداری مشتریان موجود، اطلاع رسانی و آگاهی دادن به افراد بیشتری نسبت به برند یا محصولاتتان، یا موارد بسیار زیاد دیگری باشد.

ما سعی می کنیم تا پایان این راهنما بسیاری از معروفترین و تاثیر گذار ترین راه های انجام بازاریابی محتوا را به شما نشان دهیم.

چگونه بازاریابی محتوا می تواند برای کسب و کار من سود آور باشد؟

یکی از دلایلی که بسیاری از شرکتها برای بازاریابی محتوا و اختصاص منابع به آن تردید می کنند این است که خیلی از آنها واقعا منافع بازاریابی محتوا برای سازمانشان را نمی دانند. بیایید تا مردم مثبت تر نسبت به کسب و کارتان فکر کنند و مطمئنا چنین چیزی قطعا خوب بنظر می رسد، اما نتایج کاملا گیج کننده خواهند بود.

در این مورد، این مقاله به شما کمک خواهد کرد که به این فکر کنید که بازاریابی محتوا چه مزایا و منافع و چه تعداد از آنها را می تواند به ارمغان بیاورد.

بیایید با موارد ناملموس تر (هر چند کم اهمیت) شروع کنیم.

ایجاد آگاهی برند قوی

مکالمه زیر بین دو مخاطب را در نظر بگیرید:

ایجاد محتوا به مخاطبان شما چیزی می دهد تا در مورد آن صحبت کنند. زمانیکه آنها در مورد شما صحبت می کنند، در واقع آنها در مورد شرکت و سازمان شما به یکدیگر می آموزند، به یکدیگر توصیه می کنند و لینکهایی در مورد این فرآیند بین آنها رد و بدل می شود. و اینگونه آگاهی از برند شما یکی از ابزارهای طلایی بازاریابی است.

 

ایجاد احترام و تحسین در صنعت:

“من واقعا در مورد آخرین شنیده ام در مورد بهبود سئو شک داشتم، اما ایده بانک جدیدا مقاله کاملی در این زمینه منتشر کرده، که بهبود سئو را از زمینه های مختلف نشان می دهد، بنابراین ممکن است به آنها فرصتی بدهم تا این کار را برای ما انجام دهند.”

البته باید این نکته را در خاطر داشته باشیم که احترام و تحسین مخاطبان قطعا زمانبر خواهد بود، تا اینکه اعتماد آنها جلب شود. زمانیکه شما دانش خود و مهم تر از آن صداقتتان را اثبات کردید، آنگاه شما به عنوان یک راهنما و روشنگر در آن زمینه شناخته خواهید شد که زمانیکه افراد دچار سردرگمی می شوند به شما مراجعه کنند. در تعجبم از سایتهایی که تنها به عنوان کارخانه تولید محتوا هستند و اصلا به اینکه چه مطلبی، درست یا نا درست، واضح یا گمراه کننده تحویل بازدیدکنندگان می دهند، مطمئنا بازدیدکنندگان هم این را فهمیده و هنگام انتخاب شمایی که دانش و صداقتتان را به آنها اثبات کرده اید را نسبت به دیگران ترجیح می دهند.

 

تبدیل غیر مستقیم مشتری

“چه پست جالبی، من هرگز تا بحال اسم این شرکت را هم نشنیده بودم، آنها نرم افزار هم درست می کنند؟ میخوام بدونم چه کارهایی انجام می دهند؟”

اگر شما محتواهایی ایجاد می کنید که مشتریان بالقوه را هدف قرار می دهند، در واقع شما فاصله بین آنها و محصولاتتان را کم کرده اید، و در مرحله بعد شانس خرید آنها از خود را بیشتر کرده اید. این مطلب درست است حتی بدون در نظر گرفتن اینکه آیا شما در محتوایتان نوشته اید که چه می فروشید یا نه!!!

 

هماهنگی تیمی

“ببخشید، شما می خواهید از این مطالب و محتواهایی که من تازه نوشته ام در رسانه های اجتماعی استفاده کنید؟”

“البته، و من فکر می کنم این اولین باری است که ما قرار است روی یک پروژه کار کنیم.”

بازاریابی محتوا پایه و اساس تمام کمپین های بازاریابی است که می توانند اجرا شوند. ایجاد محتوا به شما بازاریابی دوستانه محتوا می دهد، یا فرصت فوق العاده ای برای همکاری با تیمهایی که شما ممکن است خیلی با آنها صحبت نکرده باشید را فراهم آورد. شما می توانید با طراحان ux همکاری کنید تا برای کاربرانتان بهترین تصاویر و ظاهر را به نمایش بگذارید و هم چنین می توانید با تیمهای اجتماعی و جامعه های مختلف کار کنید تا مطمئن شوید محتواهایتان به اندازه کافی ترویج شده اند و این تازه آغاز کار است.

تا به اینجا مزایای غیر ملموس بازاریابی محتوا را بر شمردیم، در پست بعدی به مزایای ملموس بازاریابی محتوا می پردازیم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : idehbank.com

 

مدیر کسب و کار موفق

به سوی کارآفرینی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا