بازاریابیمثال هایی از کسب و کار

بازی پوکمن گو و درسهای بازاریابی و ایده های خلاقانه آن

حتما با ویروسی  (viral) شدن خبر بازی پوکمن گو، شما هم درباره این بازی شنیده اید … .

بازی که خلاق ترین قسمت آن یا به عبارتی ایده خلاقانه بازی در ترکیب دنیای واقعی و مجازی بوده است و تقریبا همین ایده هم باعث وایرال یا ویروسی شدنش شد.

از خصوصیات اولیه این بازی می توان به این موارد اشاره کرد:

ایده خلاقانه بازی

 ترکیب دنیای واقعی و مجازی – این بازی کاربرانش را از محیط خانه به فضای بیرون و خصوصا محل های شلوغ می کشاند و کاربران این بازی یا به عبارتی گیمرها یکدیگر را در دنیای واقعی می بینند.

بازی مخصوص گوشی های موبایل

ایده خلاقانه تعاملی کردن بازی پوکمن از طریق پوک استاپ ها

ایجاد امکان بازاریابی برای دیگران و از طرفی اجرای قسمت پوک استاپ بازی – در واقع در قسمتی از این بازی گیمرها بایستی به محل هایی در دنیای واقعی به نام پوک استاپ بروند و به جمع آوری توپ، تخم مرغ و برخی آیتمهای دیگر مورد نیاز برای شکار پوکمن بپردازید. این بازی با این فکرش اولا ارتباط بیشتر دنیای واقعی ودنیای مجازی را حفظ کرده، دوما بازی را به یک مرحله دیگر ارتقا داده، تا بازی کم و تکراری نباشد و ثانیا با یک فکر حرفه ای و با استفاده از نقش دیگر افرادی که حتی چه بسا در بازی شرکت نمی کنند، حالت تعاملی بیشتری ایجاد کرده است. این بازی در واقع یک حالت برد-برد برای خودش و کسانی که بدنبال تبلیغ کسب و کار خودشان از طریق بازی هستند رقم زده است.

بنابراین اگر شما یک فروشگاه، رستوران، کافی شاپ و یا هر کسب و کاری دارید که می خواهید از پوک استاپ بودن برای تبلیغ و دیده شدن بیشتر کسب و کارتان استفاده کنید، این فرصت در اختیار شماست.

ایده خلاقانه جهت تعاملی کردن بیشتر و حتی ترکیب بیشتر دنیای مجازی و واقعی از طریق Gym ها

Gym ها نیز مکان هایی در دنیای واقعی هستند که در بازی به عنوان محل جنگ و نبرد شناخته می شوند و کاربران برای رقابت در آنها حضور پیدا می کنند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : idehbank.com 

 

مدیر کسب و کار موفق

به سوی کارآفرینی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا