بسته بندیکنفرانس، نمایشگاه و همایش ها

‼️ بازاریابی حلقه مفقوده موفقیت صادراتی

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته از ۱۵ تا ۱۸ دی ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار گردید.

«کسب‌وکار» از سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تبلیغات و بازاریابی گزارش می‌دهد

شایلی قرایی
در این نمایشگاه بیش از ۳۰۰ شرکت داخلی و ۶۰ شرکت خارجی از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ترکیه، ژاپن، چین، کره جنوبی، ایتالیا، آلمان، سوئیس، تایوان، فرانسه، امارات متحده عربی، اسپانیا و بلژیک حضور و مشارکت دارند. نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته از لحاظ کیفی و تنوع محصول دارای رشد قابل‌توجه بوده و از سوی شرکت‌های داخلی و خارجی رشدی حدود ۲۰ درصدی یافته است. همچنین همزمان با برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته، صدها شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و ۱۲ کشور خارجی، نوین‌ترین و جدیدترین روش‌ها، فنون، تکنولوژی‌ها و صنایع مرتبط با بازاریابی و تبلیغات را در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهند.
براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است چند هیات بازرگانی از کشورهای عراق، امارات، افغانستان، کویت، هند، پاکستان، کره و تایوان با حضور در این نمایشگاه ضمن بازدید از غرفه‌ها و سالن‌ها، با شرکت‌های ایرانی وارد مذاکرات تجاری شوند. سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته در فضایی بالغ بر ۲۵ هزار مترمربع و در سالن‌های ۶-۷-۲۷-۳۱A-31B-40 -40A-41-41B و فضای باز برپا شده و در آن خدمات و صنایع تبلیغات (محیطی، محاطی، دیجیتالی و رایانه‌ای)، تبلیغات کالا، محصولات و خدمات، تکنولوژی دیجیتال، انواع چاپ، تجهیزات و ملزومات چاپ، رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی، فناوری ارتباطات، علائم تبلیغاتی، نشان‌های تجاری و فرهنگی، تبلیغات کالاهای صادراتی، فعـالیت‌های بازاریـابی و تحقیق در بازار، تکنیـک‌های بازاریابی و پیشبـرد فروش، شبکه‌های مجازی، تبلیغات اینترنتی، تبلیغات مخابراتی، ماشیـن‌های چاپ الکترونیکی، طراحـی بسته‌بندی و دیگر صنایع و خدمات مرتبط عرضه می‌شود.
این نمایشگاه در گروه کالایی رسانه‌ها، تبلیغات (در محیط بسته، فضای باز، دیجیتال، صنعتی و تجاری)، بازاریابی کالا‌ها و خدمات، آژانس‌های تبلیغاتی، مشاوران و مجریان، فناوری اطلاعات، نشانه‌ها و سمبل‌های تبلیغاتی، تبلیغ کالاهای صادراتی، برندسازی تجاری، سازمان‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی، عملیات‌های بازاریابی و تحقیقات بازار، چاپ و خدمات دیجیتال، ماشین‌آلات چاپ الکترونیک، بسته‌بندی و طراحی برچسب، طراحی و ایده‌پردازی، فناوری نورپردازی، معماری داخلی، دکوراسیون اماکن عمومی و فروشگاه‌ها، ملزومات و تجهیزات فروشگاهی و تجاری، دکوراسیون و مبلمان شهری، هدایای تبلیغاتی، رایانه و ماشین‌آلات مورد استفاده در تبلیغات، دستگاه لیزر، تجهیزات و خدمات صوتی تصویری، فیلمسازی و عکاسی، ماشین‌آلات و دیگر تجهیزات مرتبط اداری و تجاری، سخت‌افزار و نرم‌افزار رایانه صنایع نمایشگاهی، برگزارکنندگان و سازمان‌دهندگان نمایشگاه و همایش‌ها و رویدادها، غرفه‌سازی و غرفه‌آرایی، پژوهش‌های علمی و مجلات تخصصی، انجمن، اتحادیه‌ها و سازمان‌ها در حال برگزاری است.
گزارش خبرنگار «کسب‌وکار» را از سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته در ذیل می‌خوانید.
ضعف کالای ایرانی در بسته‌بندی آن است
  لین ژیائو، غرفه‌دار از کشور چین
در ایران ظرفیت‌های خوبی برای ارائه شیوه‌های نوین و جدید بازاریابی و تبلیغات وجود دارد. ایرانی‌ها کالاهای باکیفیتی تولید می‌کنند و در جهان آوازه ایران و کالای ایرانی را نمی‌توان نادیده گرفت. مهندسان و کارشناسان ایرانی در تمام جهان و در شرکت‌های بزرگ مخصوصا در چین کار می‌کنند و به ارائه مشاوره می‌پردازند. ما کالاهای ایرانی را در کشور خودمان می‌بینیم و باید بگویم که بازار خوبی نیز دارند اما ضعف کالای ایرانی در بسته‌بندی آن است.
ایرانی‌ها وقت و هزینه‌ای مناسب برای بسته‌بندی کالایی که تولید کرده‌اند، نمی‌گذارند. بسته‌بندی باید جذاب باشد. کالاهای صادراتی همواره به عنوان یک محصول استراتژیک از اهمیت ویژه‌ای در اقتصاد کشورها برخوردارند که ایران هم با توجه به داشتن کالاهای باکیفیت و وجود توانایی بالا در تولید، هنوز نتوانسته جایگاه مهمی را در سطح تجارت بین‌المللی داشته باشد که دلیل مهم آن بسته‌بندی نامناسب کالاست. به دلیل ضعف صنعت بسته‌بندی، کشورهای دیگر از این فرصت استفاده می‌کنند و محصول مشابه را حتی با کیفیت نامناسب با بسته‌بندی مناسب عرضه می‌کنند و این باعث عقب‌ماندگی می‌شود.
در بحث توسعه اقتصادی و پیشرفت جهانی باید بازاریابی و تبلیغات را هم در نظر بگیریم. در کشور ما یک فروشنده حرفه‌ای، کاری بیش از فروختن باید انجام دهد. باید تلاش کند که حتی اگر محصولی برای فروختن نداشت، باز هم مشتری به خاطر مشورت با او، به سراغش بیاید. فروشنده حرفه‌ای تاثیر‌گذار است و کار فروش خود را همیشه به پایان می‌برد، او هیچ‌وقت هیچ کاری را ناتمام نمی‌گذارد.
ورود به عرصه‌های جهانی با توسعه توان تبلیغات و دانش بازاریابی است
  محمدرضا پورزند، غرفه‌دار- کارشناس ارشد بازاریابی و تبلیغات- استاد دانشگاه
دردنیای امروز نقش تبلیغات و بازاریابی درعرصه اقتصادی غیر قابل انکار است و آن دسته از بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند در صحنه رقابت باقی بمانند که بهترین و نوین‌ترین برنامه‌های تبلیغاتی و بازاریابی را برای خود داشته باشند. بنابراین بی‌تردید ورود به عرصه‌های جهانی منوط به رشد و توسعه توان تبلیغات و دانش بازاریابی است. پس برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.
مزیت برگزاری این نمایشگاه‌ها معرفی بازارهای جدید صادراتی، ارائه راهکارهای چگونگی حفظ بازارهای صادراتی، حمایت از صنعت تبلیغات، ارتقای سطح کمی و کیفی و تبیین اهمیت و جایگاه تبلیغات بین افراد جامعه و بنگاه‌های اقتصادی، آشنایی با تکنیک‌های بازاریابی و پیشبرد فروش، آشنایی با ماشین‌آلات جدید چاپ دیجیتال و چاپ سه‌بعدی و ترویج فرهنگ بازاریابی جهت موفقیت بیشتر در بازارهای رقابتی است. تمام کارشناسان این بخش بر این باورند که ضعف صادرات ایران به ضعف بازاریابی و تبلیغات در عرصه‌های جهانی بازمی‌گردد. پس با برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌توان خود و توان بازاریابی و تبلیغات را به روز کرد.
در حال حاضر تبلیغات در چند قالب ارائه می‌شود؛ هدفمندی مجدد، جغرافیایی، براساس سیستم‌عامل، براساس زمان و شبکه طلایی. در شرکت ما به علاقه‌مندان و شرکت‌های نوپا برای جذب مشتریان جدید کمک می‌شود اما در نظر داشته باشید افزایش اثربخشی نیاز به تلاش شرکت هم دارد. ما به شما کمک می‌کنیم کاربرانی که به محصول‌تان علاقه‌مند شده‌اند را به خریدارانی سودده تبدیل کنید. برای نمونه شما می‌توانید مواردی را در صفحه مقصد تبلیغات خود که اصطلاحا به آن صفحه فرود (landing page) می‌گویند، اصلاح کنید. پس از آن مشاوران به شرکت‌ها و سازمان‌های علاقه‌مند و بنگاه‌هایی که در اندیشه گسترش بازارهای بین‌المللی برای محصول یا خدمات خود هستند، اعلام می‌کنند که باید ابتدا درباره ورود به بازار صادرات به قطعیت رسیده و سپس درباره انتخاب مقصد و روش‌های صادراتی جمع‌بندی کنند.
بازاریابی موفق رساندن کالا به مشتریان برای کسب سود است
  ونگ سای، غرفه‌دار و شرکت‌کننده از ژاپن
امروزه شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی که کالا یا خدماتی را ارائه می‌دهند، باید به این نکته توجه داشته باشند که در جهان امروزی به طور یقین همانند کالا و آن خدمت قبلا ارائه شده و مشکلات برای معرفی و شناساندن آن کالا یا خدمت برای آن شرکت تازه به عنوان نخستین قدم است. بنابراین برای موفقیت و بقا در بازارهای رقابتی نیازمند ارائه ارزش بیشتر به مشتریان است. بنابراین بازاریابی موفق یعنی فعالیت‌های تجاری که برای رساندن کالا و خدمات یک کشور به مشتریان در سایر کشورها برای کسب سود انجام می‌گیرد. از سوی دیگر، بازاریابی و تبلیغات موفق عملیات تولید و فروش کالا و خدمات در بیش از یک کشور است، بی‌آنکه کالایی از مرزهای اصلی عبور کند. بنابراین با تبلیغات موثر و بازاریابی موفق می‌توانیم کالا یا خدمات خود را معرفی کرده و بدون واسطه آن را به مشتریان خود شناسانده و به فروش برسانیم.
امروزه و با پیشرفت‌هایی که در دنیای کنونی شاهد آن هستیم، کشورها از طریق مبادلات بین‌المللی، سطح تولید خود را بالا می‌برند و به دنبال آن سود بیشتری نیز کسب می‌کنند. کشورها از طریق واردات، کالاهایی را که قادر به تولید آنها نیستند، به دست آورده و از طریق صادرات، کالاهای تولیدی مازاد را به کشورهای دیگر می‌فرستند.
نمایشگاه‌ها به ما کمک می‌کنند تا خود را با جهان منطبق کنیم
  فرهاد عظیمی، غرفه‌دار- فعال بازار چاپ و بسته‌بندی
رونمایی و ثبت اختراع نخستین دستگاه cnc برش فوم تولید داخلی پنج محوره را در این نمایشگاه انجام دادیم. همچنین در این نمایشگاه از جدیدترین دستگاه چاپ flat bed روی اجسام سخت با کیفیت بسیار بالا تا ضخامت ۱۰ سانتی‌متر و نمایش جدیدترین ماشین عرض ۵ متر UV سازگار با محیط‌زیست طبق استانداردهای اروپا توسط دیگر شرکت‌ها رونمایی شد. با برگزاری این نمایشگاه‌ها، آخرین تکنولوژی‌هایی را که برای پیشرفت نیاز داریم، مشاهده می‌کنیم و به علت اینکه توان شرکت در نمایشگاه‌های خارج از کشور برای تمام فعالان این عرصه فراهم نیست؛ از اینرو این نمایشگاه‌ها به ما کمک می‌کنند تا خود را با جهان منطبق کنیم.
تبلیغات موثر در کنار محصول باکیفیت دلایل اصلی رشد صادرات است
  مرجان مشیری، بازدید‌کننده- دانشجوی کارشناسی بازاریابی 
از دید من، روش‌های بازاریابی بسیار زیاد و متنوع است و با توجه به استراتژی شرکت و هدفی که شما برای خودتان تعیین می‌کنید، می‌شود از روش‌های متفاوتی برای بازاریابی بهره گرفت. برای ورود به بازار یک کشور دیگر هم قاعدتا روش‌های مختلفی وجود دارد که باز با توجه به دیدگاه شرکت می‌توان کارآمدی و تاثیرات متفاوت را احساس کرد. با گشتی در این نمایشگاه متوجه می‌شویم که بیشتر شرکت‌های خارجی برای ارائه روش‌ها و راه‌های نوین و جدید به ایرانی‌ها شرکت کرده‌اند. همه ما با مطالعه‌ای متوجه می‌شویم که یکی از دلایل ضعف صادرات ما نداشتن شیوه‌های نوین بازاریابی و مدیریت آن است. تبلیغات موثر و کارآمد در کنار محصول باکیفیت دلایل اصلی رشد صادرات هر کشوری است. در ابتدایی‌ترین دروسی که ما در این رشته می‌خوانیم، نوشته شده است که در انتخاب بازار هدف (در اینجا یک کشور خاص) نخستین گام این است که باید دید آیا آن بازار به کالای ما نیاز دارد و آیا اصولا بازار کشش کالای ما را دارد؟ آیا اصلا ظرفیتی در آن بازار وجود دارد تا کالای موردنظر عرضه شود؟ و اگر چنین ظرفیتی وجود ندارد، آیا اصلا تمایل و توان ایجاد کشش در بازار مورد نظر وجود دارد؟ یعنی با ارائه امتیازات و ویژگی‌های متفاوت نسبت به سلیقه‌های بازار، می‌شود در سلیقه مشتریان تغییر ایجاد کرد؟به طور کلی دیدگاه من این است که یک فروشنده حرفه‌ای می‌داند که چه زمان یک مشتری، طالب کالا یا خدمات هست یا نیست. یک بازاریاب حرفه‌ای باید کاملا بداند که چه چیزی به نفع مشتری است و چنانچه این را نداند، نباید مبادرت به عرضه کالا یا خدمات کند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 برگرفته از  :  kasbokarnews.ir

مدیر کسب و کار موفق

به سوی کارآفرینی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا