مثبت اندیشی

💖 مثبت اندیش باش تا کامروا باشی – قسمت بیست و یکم

با این ده روش با دید مثبت زندگی کنید

هـر فردی در زندگی خود روزهایی را تجربه کرده که برایش خوشایند نبوده است. اما ناخرسندی مزمن میتواند سلامتی، شغل و روابط شما را تحت تاثیر قرار دهد. بـه خوشحال بـودن فکر کنید تا احساس و ظاهر بهتری بدست آورید. دراین قسمت نکته هایی وجود دارند که شما را در این کار کمک میکند.

  1. خوش بین باشید: بـه زندگی با دیدی مثبت نگاه کنید تا خود را بـه دلیل احساس انرژی و خوشحالی بسیار زیادی کـه نصیبتان خواهد شد، متعجب سازید. بـه یاد داشته باشید که افراد شاد و مثبت بیشتر میتوانند دیگران را مجذوب خود کنند.
  2. دید وسیعی داشته باشید: اجازه ندهید مسایل کوچک شما را آشفته کند. بـرای رسیدن بـه هدف خـود پـایدار و مقاوم باشید. در ایـن راه با موانعی مواجه خواهید شد؛ به سرانجام و پاداش تلاشتان فکر کرده و از ناخرسندی بخاطر مسایل کم اهمیت دوری کنید.
  3. سپاسگزار باشید: از دیگران قدردانی کنید.
  4. از زندگی لذت ببرید: به کارهایی مبادرت کنید که از انجام دادن آنها لذت میبرید.
  5. از جسم خود مراقبت کنید: خوب بخورید و ورزش کنید.
  6. برنامه های خود را تغییر دهید: برنامه های روزانه خود را عوض کرده تا انرژی جدیدی پیدا کنید. مرز مشخصی بین کار و تـفریح ایـجاد کنید. برای فعالیتهای سرگرم کننده یا تفکر در محیطی آرام، از خانه خارج شوید.
  7. با مردم در تماس باشید: آیا به خاطر می آورید زمانی کـه یک دوست قدیمی به طور غیر منتظره با شما تماس گرفت چه احساسی داشتید؟ با افراد فامیل و یا دوستان قدیمی خود تماس گرفته و از حال آنها باخبر شوید.
  8. خلاق باشید: روزنهای انرژی خلاق خود بیابید. مهم نیست که چــقدر مشغله داشته باشید یا تا چه اندازه در آخر هفته احساس بیحالی میکـنـیـد، اگـر زمانی را برای انجام فعالیتهای خلاق اختصاص دهید، احساسی شادتر و سالم تر خواهید کرد.
  9. با کسی صحبت کنید: یکی از دوستان خود را برای هم صحبتی و بیان احساسات و عقاید خود انتـخاب کنید. او در مـورد شما قضاوت نکرده و مشکلات شما را حل نخـواهد کرد. وی بـه حرفهایتان گوش میدهد، چرا که میداند شما نیز همین کار را برایش انجام خواهید داد.
  10. بخشنده باشید: شاید زمان آن فرا رسیده باشد که کسـی یـا خودتان را به خاطر چیزی که اتفاق افتاده یا گفتـه شـده مـورد بخشایش قرار دهید. اتفاقات و اشتباهات گذشته را پـذیرفته و فراموش کنید. بدانید که نمیتوانید زمان را بـه عقب برگردانید. شادمانی خود را با از یاد بردن نومیدیها و شکستهای گذشته دوباره بدست آورید. نگران نباشید، خوشحال باشید در دنیای واقعی نمیتوانیم از دیگران انتظار داشته باشیم تا برای ما شادمانی ایجاد کنند. خوشحالی حالتی از ذهن است که کاملا میتواند تحت کنترل شما باشد. محیط پیرامون خود را به گونه ای مهیا سازید که فرصتهایـی بـرای شناختن و لذت بردن از جنبه های مثبت و خوشایند زندگی را فراهم آورد.

برای شاد بودن تلاش کنید.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : skylove.ir

مدیر کسب و کار موفق

به سوی کارآفرینی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا