مثال هایی از کسب و کار

💎 ورود خشکشویی‌ها به بازاریابی آنلاین

در شرایطی که بسیاری از خشکشویی‌ها تحت‌تاثیر رکود، افت درآمدی پیدا کرده‌اند برخی از خشکشویی‌های آنلاین در این راه درآمدهای میلیونی کسب می‌کنند که عمدتاً به دلیل مهارت‌های آنها در موضوع بازاریابی و ورود به بازارهای نو است.

 

ثمانه نادری
به گزارش کسب و کار نیوز، در شرایطی که بسیاری از خشک‌شویی‌ها تحت‌تأثیر رکود، افت درآمدی پیدا کرده‌اند برخی از خشکشویی‌های آنلاین در این راه درآمدهایمیلیونی کسب می‌کنند که عمدتاً به دلیل مهارت‌های آنها در موضوع بازاریابی و ورود به بازارهای نو است. راه‌اندازی یک خشکشویی اگرچه به سرمایه چندان زیاد، تحصیلات دانشگاهی یا طی کردن مراحل دشواری برای گرفتن مجوز نیاز ندارد، اما برای کسب سود مطلوب نیازمند ملزوماتی است که از جمله آن پشتکار زیاد، تجربه و صبوری است. در نظر گرفتن این ملزومات در یک خشکشویی حتی کوچک نیز می‌تواند درآمدهای بسیاری را به همراه داشته باشد. در حال حاضر کاسبی خشک‌شویی‌ها نیز مانند بسیاری از کاسبی‌ها تحت‌تأثیر رکود قرار گرفته است. عبور از این شرایط نیازمند مدیریت درست، جلب رضایت مشتری و بالا بردن سطح کیفی کار با در نظر گرفتن قیمت و همچنین موضوع مهم بازاریابی است. بعضی از افراد با رعایت این شروط و مقدمات در یک خشکشویی کوچک می‌توانند به درآمد مطلوبی دست پیدا کنند و بعضی نیز تحت‌تأثیر شرایط بازار نیازمند تغییر رویه در روش‌های قدیمی هستند که از جمله آن می‌تواند تغییر محل خشکشویی، به‌کارگیری وسایل مجهز‌تر و همچنین ورود به شیوه‌های نو در بازاریابی مثل فروش آنلاین باشد.
ضرورت ورود خشک‌شویی‌ها به بازاریابی آنلاین
حمید مزروعی، مدیر یک خشکشویی در این زمینه به «کسب‌وکار» می‌گوید: خشکشویی جزو مشاغل سخت به شمار می‌رود و البته به لحاظ سختی کار شاید کمتر کسی حاضر به پذیرش مسئولیت‌های آن باشد، اما اگر یک فرد با علم و آگاهی از شیوه‌های بازاریابی نوین به این کسب‌وکار ورود پیدا کند می‌تواند در ماه درآمدهای میلیونی داشته باشد. مزروعی ادامه می‌دهد: خشکشویی‌های آنلاین نمونه خوبی برای این توضیحات هستند. اگرچه فعالیت آنها به ضرر خشکشویی‌هایی که با شیوه‌های سنتی فعالیت دارند، است، اما در کل به دلیل اینکه آنها هزینه اجاره نمی‌پردازند و در جذب مشتریان مهارت به خرج می‌دهند، سود بالایی دارند. به همین دلیل شاید بهتر باشد کسانی که به تازگی پا در این شغل گذاشته‌اند از روش‌های نوین بازاریابی و همچنین فروش خدمات به صورت آنلاین بهره بگیرند. این مدیر خشکشویی با ذکر اینکه البته پای دلالان به بازاریابی آنلاین خشک‌شویی‌ها باز شده و همین موضوع هم به نوعی مساله‌زا شده است، می‌افزاید: گاهی فرد یک خشکشویی آنلاین راه‌اندازی می‌کند و کار خشکشوییرا از طریق خشکشویی‌های سنتی انجام می‌دهد. این مساله ضمن آنکه سود فعالیت خشکشویی را به جیب دلالان می‌برد، بر فعالیت خشکشویی‌های سنتی نیز تأثیر بدی خواهد داشت. از طرفی کیفیت کار را نیز پایین خواهد آورد. وی با توضیح اینکه دقت و تجربه لازمه درآمد بیشتر در یک خشکشویی است، می‌گوید: دقت در امانت هم به لحاظ انسانی و هم به لحاظ شغلی در این کاسبی اهمیت چندانی دارد. در یک خشکشویی خوب گاهی شاید لازم باشد در صورت وارد آمدن هر گونه آسیبی به پارچه یا لباس مشتری به دلیل سهل‌انگاری مانند آن را خریداری کنید که این موضوع برای اعتماد‌سازی مشتری که شرط دوام یک خشکشویی است، بسیار حائز اهمیت است.
بی‌تجربگی هزینه یک خشکشویی را بالا می‌برد
مزروعی با بیان اینکه بی‌تجربگی هزینه فعالیت‌های خشکشویی را بالا می‌برد، می‌گوید: برای مثال خشکشویی‌هایتازه‌کار و به ویژه آنهایی که در این فعالیت سابقه کمتری دارند و البته آموزش‌های لازم این کار را ندیده‌اند، لباس و پارچه مشتری را دچار نقص می‌کنند که در نتیجه باید مانند آن را بخرند، اما با گذشت زمان و کسب تجربه بیشتر می‌توانند این خسارت‌ها را به صفر رسانند. البته ناگفته نماند که وسایل خوب و مناسب برای این کار و تجهیزات باکیفیت مثل ماشین لباسشویی مناسب و مواد شوینده خوب در بالا بردن سطح کیفی این کار دخیل‌اند.
اعتماد مهم‌ترین رکن کار خشکشویی است
این مدیر خشکشویی با اشاره به اینکه استقبال مردم از یک خشکشویی ریشه در اعتماد آنها به کار آن خشکشوییدارد، ادامه می‌دهد: همین اعتماد که رکن کار یک خشکشویی است، باعث می‌شود مردم لباس‌های حتی گران‌قیمت خود را به خشکشویی بسپارند و آنهایی که نسبت به لباس و وسایل خود حساسیت بیشتری دارند، به کار خشک‌شویی‌ها اعتماد کنند.
معضل تعدد خشک‌شویی‌ها در یک خیابان
وی درباره تعدد خشک‌شویی‌ها که باعث کاهش مشتری و تقاضا در این خشک‌شویی‌ها شده است، نیز گفت: گاهی چند خشکشویی در یک خیابان واقع شده و همین حاشیه سود آنها را به دلیل تعداد کم مشتری تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. از طرفی زمانی که چند خشکشویی در کنار هم و یا نزدیک به هم دایر می‌شود، بین آنها برای کاهش قیمت رقابت به وجود می‌آید بدون آنکه این کاهش قیمت با بالا بردن کیفیت همراه باشد. در حالی که اگر میانگین قیمت برای همه خشکشویی ها در یک نرخ ثابت تعیین می‌شد، این تعدد منجر به افزایش رقابت در موضوع کیفیت می‌شد. به نظر می‌رسد در این خصوص شاید بهتر باشد مسئولان قوانین سخت‌گیرانه‌تری اعمال کنند یا حداقل این موضوع را در اعطای مجوز به یک خشکشویی و تعیین یک نرخ قیمت ثابت برای خدمات آنها در نظر بگیرند. لازم به ذکر است در ابتدای ورود به شغل خشکشویی که جزو مشاغل سخت به شمار می‌رود، باید ریز و درشت این حرفه را نزد افراد باتجربه و باسابقه آموخت و پس از آن به دنبال پیاده کردن این آموخته‌ها بود. از آنجایی که فردی که شغل خشکشوییدارد با مواد شوینده و بعضاً شیمیایی سروکار دارد هر گونه بی‌دقتی به آسیب رساندن به لباس یا وسایل مشتریان منجر خواهد شد که خسارت آن متوجه دارنده خشکشویی است. با توجه به حساسیتی که این حرفه دارد و سختی کار آن، افراد راحت‌طلب کمتر به آن ورود پیدا می‌کنند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
برگرفته از : kasbokarnews.ir

مدیر کسب و کار موفق

به سوی کارآفرینی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا