مثبت اندیشی

💖 مثبت اندیش باش تا کامروا باشی – قسمت پانزدهم

 

سعی و کوشش را در زندگی فرامو‍ش نکنید

آیا به فکر راهی برای رسیدن به موفقیت و خوشبختی هستید یا در اندیشه عذر و بهانه ای برای شانه خالی کردن از وظیفه؟

لازمه موفقیت بیش از یک بار کوشش کردن است. به ندرت افرادی پیدا می شوند که در اولین فرصت این نکته را درک کنند. هزاران دلیل کاملا قابل فهم، برای امید وجود دارد، شما باید مطمئن باشید که دلیلتان منطقی، قوی و موثر است. عذر و بهانه ها به راحتی قادرند شما را مجاب و مجبور سازند، هر چند که بیهوده و بی فایده باشند.

عذر و بهانه ها نمیتواند اجاره بهایی را پرداخت یا مایحتاج مورد نظر شما را فراهم کنند.عذر و بهانه ها ممکن است بتوانند برای لحظاتی احساس خوبی را به شما القا کنند، ولی سطحی کم دوامند، پس دلیلی سودمند پیدا کنید که از همه بهانه ها برتر باشد و قاطعانه و محکم آن را به کرسی بنشانید و تا حد ممکن بر آن پافشاری کنید. پس از اولین کوشش، دومین… آن نیز خواهد آمد، همان شیوه را دوباره تکرار کنید تا به موفقیت دست بیابید. هر کوششی ارزشمند است اما فقط در حدی که توان ادامه حرکت از شما سلب نشود. توجه داشته باشید که پیشرفتهای ارزشمند نتیجه سخت کوشی است. سخت کوشی موجب گشایش راهها و ایجاد فرصتهای جدیدی برایتان میشود و افراد و منابع مفیدی را که قبلا تصورش را هم نمیتوانستید بکنید برای کمک برسر راهتان قرار میدهد و همچنین میدان جاذبهایی از نیروی مثبت در شما ایجاد میکند. به عبارت دیگر برداشت بیشتر با کاشت بیشتر امکانپذیر است، اصل علت و معلول هرگز نقض نمیشود.

همیشه هر چه بکارید، همان را برداشت میکنید و هر چه بیشتر بکارید، دست آخر بیشتر هم برداشت میکنید.

سعی کنیم در گفتار و برخوردهای روزانه ی خود از کلمات وجملات مثبت استفاده کنیم، مثلا در ملاقات با دیگران به جای استفاده از عبارت خسته نباشید که دارای بار منفی است والقای خستگی می کند، بگوییم خداقوت یا شاد باشید و…

  • هرروز صبح که از خواب بیدار می شویم با نگاه کردن به منظره ی یک تابلوی نقاشی زیبا و یا اسم های خدا روز خود را با نشاط و خوش بینی شروع کنیم.
  • به قدرت بی کران خدا ایمان داشته باشیم و با خود تکرار کنیم که من لیاقت بهترین ها را دارم و با لطف خدا به آنها خواهم رسید.
  • در تعریف افراد خانواده و یا دوستان از کلمات مثبت و روحیه بخش استفاده کنیم.
  • از چشم و هم چشمی و حسادتی که باعث ایجاد افکار منفی می شوند دوری کرده وسعی کنیم روش زندگی خویش را خودمان انتخاب کنیم.
  • هرگز شعار خواستن توانستن است را فراموش نکنیم و بدانیم که در سایه ی سعی و تلاش به آنچه بخواهیم می رسیم.
  • ازخود انتظار بیش از حد نداشته باشیم و خود را همه فن حریف ندانیم و از کمال گرایی مطلق خودداری کنیم.
  • از انزوا و گوشه گیری که باعث ایجاد افکا منفی می شود، دوری کرده و اوقاتمان را در جمع خانواده و دوستان سپری کنیم.
  • ممکن است در رختخواب افکار منفی به سراغمان بیاید ،تا خسته نشده ایم به رختخواب نرویم.
  • خندیدن را فراموش نکنیم 🙂

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : skylove.ir

مدیر کسب و کار موفق

به سوی کارآفرینی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا